מכירת קרקע בלוד צפויה להניב לנתנאל גרופ רווח של כ-16 מ' ש'

אלדד פרי נדל"ן תרכוש הקרקע תמורת כ-185 מיליון שקל • התשלומים יבוצעו לחשבון המשועבד למחזיקי איגרות החוב מסדרה ו' של נתנאל

אלדד פרי / צילום: איל יצהר
אלדד פרי / צילום: איל יצהר

כחודשיים לאחר שחברת הנדל"ן נתנאל גרופ  חתמה על הסכם אופציה למכירת קרקע למגורים בלוד ליזם הנדל"ן אלדד פרי, כעת נודע כי פרי, באמצעות חברת אלדד פרי נדל"ן, החליט לממש את האופציה ולרכוש אותה מידי נתנאל גרופ תמורת כ-185 מיליון שקל. מהלך זה צפוי להניב למוכרת רווח לפני מס של כ-16 מיליון שקל, שיירשם בדוחות נתנאל לרבעון השני של השנה. 

מהעדכון שפרסמה נתנאל גרופ עולה כי לאחר שפרי שילם לה כ-8 מיליון שקל עם החתימה על הסכם האופציה בתחילת חודש מאי, הוא נדרש לשלם כ-65 מיליון שקל נוספים בשלושה תשלומים, עד תחילת חודש נובמבר. בנתנאל ציינו כי התשלומים צמודים למדד, "ויבוצעו לחשבון המשועבד למחזיקי איגרות החוב (סדרה ו')", בהתאם לשטר הנאמנות של האג"ח.

מדובר באג"ח בהיקף של כ-60 מיליון שקל, הנסחרת בתשואה של קרוב ל-4%. לנתנאל גרופ שתי סדרות אג"ח נוספות בהיקף של כ-200 מיליון שקל, בתשואות של כ-4.5%-6%, וסדרת אג"ח נוספת להמרה בהיקף של כ-5 מיליון שקל ובתשואה של קרוב ל-4%.

את יתרת הסכום בעסקה צפוי פרי לשלם לאחר החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה להפקיד למתן תוקף את התוכנית שיזמה נתנאל, להקמת פרויקט של כ-450 דירות, כשהחוזה בין הצדדים קובע כי התמורה הסופית תותאם למספר הדירות שתאשר הוועדה. עוד ציינו בנתנאל כי החברה "תשתתף ב-50% ממס הרכישה של הרוכשת שישולם במועד תשלום יתרת התמורה".

את הקרקע הנמכרת, הידועה כ"מתחם שגיא" ברחוב יוברט המפרי בלוד, ומשתרעת על פני יותר מ-11 דונם, רכשה נתנאל במסגרת מכרז בו זכתה של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ב-2015, ועליה תב"ע מאושרת להקמת כ-180 דירות, אולם החברה מקדמת תוכנית חדשה להרחבת הפרויקט ל-5 בניינים בסך הכול, עם כ-450 דירות, וככל הידוע זוכה לתמיכת העירייה.

פרי הקדים את מועד מימוש האופציה, שנקבע עד תחילת חודש ספטמבר, ובאלדד פרי ייחסו זאת ל"הצלחה בשיווק הדירות בפרויקט בשלב הראשון", והוסיפו כי מיקום הפרויקט הוא "באזור הכי מרכזי בלוד, ובסמוך לשכונת רמת אלישב, אחת השכונות המבוקשות והאיכותיות בעיר שבה כבר אין פרויקטי בנייה".

נתנאל מעורבת בייזום, תכנון ובניית כ-700 דירות

נתנאל גרופ, הנמצאת בשליטת משפחת נתנאל, עוסקת בייזום והקמת פרויקטים למגורים בישראל, וכיום היא מעורבת בייזום, תכנון ובניית כ-700 דירות (חלק החברה בהן כ-430 דירות), וכן יש לה פעילות בתחום הנדל"ן להשקעה בישראל.

בסיכום הרבעון הראשון של השנה הכנסותיה של נתנאל עמדו על כ-10 מיליון שקל, אחרי שלא הציגה הכנסות כלל ברבעון המקביל, אולם היא לא הצליחה לרשום רווח תפעולי והציגה הפסד של כ-3 מיליון שקל, אחרי רווח נקי של פחות מ-700 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. את 2017 כולה סיכמה נתנאל ברווח נקי של כ-7 מיליון שקל, אחרי הפסד שנתי של 5 מיליון שקל ב-2016 ורווח נקי של 14 מיליון שקל ב-2015. מניית נתנאל שומרת על יציבות מתחילת השנה ומשקפת לחברה שווי של כ-140 מיליון שקל.

חברת אלדד פרי נדל"ן היא חברה פרטית בניהולו של ליאור ברדוגו, עוסקת בייזום והקמת דירות למגורים במסגרת קבוצות רכישה והתחדשות עירונית.