שניב במו"מ למכירת מבנה באופקים לקרן מניבים בכ-50 מ' ש'

אם העסקה תצא לפועל כמתוכנן היא צפויה להניב ליצרנית הנייר רווח הון של כ-10 מיליון שקל • שניב תתחייב לשכור את המבנה ל-15 שנה עם שתי אופציות להארכה

פסח ברנט / צילום: רוני שיצר
פסח ברנט / צילום: רוני שיצר

יצרנית מוצרי הנייר שניב עדכנה באחרונה על התרחבות בפעילותה, עם הקמת מבנה לייצור, אחסנה והפצה באופקים, בהשקעה כספית כוללת של כ-60 מיליון שקל, וכעת עולה מדיווחיה כי היא מעוניינת למכור את המבנה המדובר עם סיום הקמתו.

בחברה שבשליטת משפחת ברנט עדכנו, כי החברה מנהלת מו"מ למימוש הנכס בתמורה המוערכת בכ-50-55 מיליון שקל, המבוססת על "עלות הקמת המבנה, שווי הקרקע והוצאות נוספות", וללא הציוד שייכלל בו. שם הרוכש לא נמסר, אולם מדיווח מקביל שהעבירה לבורסה קרן ההשקעות בנדל"ן מניבים, עולה כי מדובר בה. אם העסקה תצא לפועל כמתוכנן היא צפויה להניב לשניב רווח הון של כ-10 מיליון שקל לפני מס.

במסגרת ההסכם הנרקם בין שניב לבין הרוכש הפוטנציאלי, תתחייב יצרנית הנייר לשכור את המבנה לתקופה של 15 שנה, תמורת דמי שכירות בשיעור שנתי של 7.3% מעלות הרכישה, עם שתי אופציות להארכת תקופת השכירות עד לעשר שנים נוספות.

עוד עולה מפרטי ההסכם, כי לשניב תהיה אפשרות "לרכוש בחזרה את הקרקע והמבנה מהרוכש בסיום תקופת השכירות, או בסיום כל אחת מתקופות האופציה, וזאת לפי שוויים במועד הרכישה החוזרת, ובמחיר שלא יפחת מתמורת הרכישה ששילם הרוכש".

שניב התחייבה לבלעדיות (No shop) לתקופה מוגבלת, שבמהלכה היא לא תנהל מו"מ עם גורמים אחרים למכירת הנכס, ושבמהלכה יבוצעו הבדיקות הנדרשות והמו"מ יושלם, בכפוף לאישורים הנדרשים.

לצורך הקמת המבנה כבר התקשרה שניב עם קבלן בהסכם לאספקה והתקנה של ציוד, בהיקף הקרוב ל-30 מיליון שקל, ובחברה העריכו אז, כי "הקמת המבנה תביא להתייעלות בעלויות הייצור וההפצה של החברה, ותתמוך ביעדי הצמיחה שלה". סיום ההקמה צפוי בסוף שנת 2019.

המספרים בעסקת הנדלן של שניב
 המספרים בעסקת הנדלן של שניב

עסקה עם קיבוץ סאסא

פעילותה העיקרית של שניב, האחראית על עיקר הכנסותיה, היא ייצור ושיווק מוצרי נייר מוגמרים, המעובדים מהנייר הגולמי שאותו היא מייצרת, ותחום זה נתפס גם כמנוע הצמיחה שלה בשנים הבאות. נוסף על כך עוסקת החברה בייצור ושיווק נייר ביתי גולמי בגלילים, ובחודש מארס האחרון עדכנה על תחילת הפעלה מסחרית של קו חדש לייצור מוצרי נייר מוגמרים לשוק המוסדי.

בעלת השליטה בשניב היא משפחת ברנט. בני הזוג אברהם (יו"ר החברה) והילה ברנט מחזיקים כיום בכ-42% ממניותיה, והמנכ"ל הוא בנם, פסח ברנט. בתחילת השנה השלימה שניב עסקה להרחבת פעילותה, כשרכשה את חברת סאסאטק העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרי ניקוי לבית ולשוק המוסדי, מוצרים משלימים לרכב, שמנים וחומרים למגזר הטכני, ומוצרי טואלטיקה וקוסמטיקה.

המוכר הוא קיבוץ סאסא שבצפון הארץ, והעסקה נעשתה באמצעות הקצאת מניות שניב, ומאז הושלמה, נשחק שווי החזקות הקיבוץ בכ-20 מיליון שקל. כיום מחזיק סאסא כ-24% מהונה של שניב (קרוב ל-15 מיליון מניות), בשווי נוכחי של קצת יותר מ-50 מיליון שקל, וזאת לאחר שמניית שניב איבדה כ-30% מערכה מתחילת השנה, והיא משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-220 מיליון שקל.

בני הזוג ברנט מנצלים את חולשת המניה, ובחודשיים האחרונים השקיעו כחצי מיליון שקל ברכישת מניות שניב , בעסקאות רבות, שכל אחת מהן בהיקף של כמה עשרות אלפי שקלים.