איזי כהן | בלעדי

מתיחות בכלל ביטוח בין המנכ"ל החדש יורם נוה לקודמו

"גלובס" חושף את הפאזל הניהולי החדש של כלל ביטוח, ללא רוב הבכירים שהביא עמו המנכ"ל הקודם איזי כהן ובהם ענת לוין, צ'יקו זכריה ולימור דנש

יורם נוה / צילום: תמר מצפי
יורם נוה / צילום: תמר מצפי

הפאזל הניהולי החדש של כלל ביטוח, תחת המנכ"ל החדש יורם נוה, גורם לפיזור "המושבה של מגדל" בהנהלת החברה, שאותה הביא עמו המנכ"ל הקודם איזי כהן, ואשר כללה בין היתר את ענת לוין, צ'יקו זכריה ולימור דנש.

ל"גלובס" נודע כי השינויים בהנהלת החברה, ועזיבת רוב "האנשים של איזי" בהנהלת כלל ביטוח, מובילים למתיחות בין המנכ"ל הפורש לבין מחליפו נוה (שזכה לתמיכתו של איזי בהליך הבחירה למנכ"ל). ככל הידוע התגלעו לאחרונה ויכוחים פומביים בין השניים, כשכהן הביע מורת רוח ממינויים ומהחלטות של נוה, שמצדו הבהיר כי הוא המנכ"ל בפועל של החברה. כהן אמור להישאר בחברה עוד כמה שבועות לצורכי חפיפה, אך לא ברור אם שני הצדדים עדיין רוצים בכך.

עוד נודע ל"גלובס" כי לאחר שקידם את יוסי דורי למנהל ההשקעות הראשי של הקבוצה, והביא ממגדל את ערן צ'רנינסקי לתפקיד מנהל הכספים, יגיש המנכ"ל נוה לבורד בימים הקרובים מבנה ארגוני חדש שבמסגרתו תוקם חטיבה חדשה, תוך הבאת מנהל בכיר נוסף לתפקיד משנה למנכ"ל וראש חטיבת הבריאות.

במסגרת המבנה הארגוני החדש של נוה, שעיקריו הגיעו לידי "גלובס", נכלל איחוד החטיבה לחיסכון ארוך-טווח תחת מנהל אחד - משה ארנסט, כיום משנה למנכ"ל וראש המטה - וזאת לאחר שהודיע לפני מספר חודשים על כוונתו להתפטר. ארנסט יחליף בתפקיד את אבי רוזנבאום, מנהל מקצועי ומוערך שכבר הודיע על רצונו לעזוב את החברה מוקדם יותר השנה, ונשאר עד כה לבקשת איזי כהן, ואת ירון שמאי.

כל ערוצי ההפצה יוכפפו לשמאי

שמאי מקבל עתה קידום גם כן, והוא יישאר משנה למנכ"ל, יחליף את דניאל כהן (שהודיע לאחרונה על עזיבתו) כראש חטיבת הלקוחות הישירים וגם יקבל את האחריות על מערך העסקים של החברה, שעד כה נוהל על-ידי יעקב (צ'יקו) זכריה, שכאמור עוזב את כלל ביטוח. בכך, למעשה, יוכפפו כל ערוצי ההפצה של החברה לשמאי, שתחתיו יקודמו שלומי תמן (כיום המשנה של זכריה) שימונה למנהל מערך העסקים, ניר עובדיה ראש מערך המעסיקים וליאור דיטמן מהכלל הראשון, שיהיה מנהל ההפצה הישירה. את האחריות של כהן הפורש כמנהל חטיבת הבריאות והסיעוד ימלא נוה באמצעות הבאת גורם בכיר חיצוני לכלל ביטוח. 

עוד נודע, כי נוסף על התפקידים האלה, נוה מקים חטיבה חדשה בחברה, לשירות ותפעול, ושאותה תנהל ליאת שטראוס, כיום סמנכ"ל בכיר.

עוד גורם חיצוני שעשוי להגיע לכלל ביטוח הוא ברק בנסקי, מנהל ההשקעות הראשי של מיטב דש גמל ופנסיה, שעשוי לחזור לכלל כמנהל השקעות העמיתים, במקום לימור דנש, שהודיעה על פרישתה בסוף השבוע שעבר. זאת, בהמשך לעזיבתה של ענת לוין - מנהלת ההשקעות הראשית הקודמת, שעוזבת את החברה בסוף החודש לאחר שלא מונתה למנכ"לית. ככל הידוע בנסקי עדיין לא עזב סופית את מיטב דש.

כמו כן, עם מינויו של נוה למנכ"ל התפנה תפקיד ראש חטיבת משאבי אנוש, שאותה ניהל נוה, ועתה מתברר כי בין הכיוונים שנשקלים בהיבט זה נבחן מינויה של היועצת המשפטית הדר ברין וייס, לאחראית גם על חטיבת משאבי האנוש. עם זאת, נוה טרם הכריע בנוגע למינוי זה.

ישנו עוד חבר הנהלה שאיזי כהן הביא לכלל ביטוח, ושעתידו לא ברור. מדובר בשמעון קלמן, משנה למנכ"ל ועוזר אישי למנכ"ל לעניינים מיוחדים, שנחשב למנהל מוערך אך, ייתכן שיעזוב את החברה בעוד מספר חודשים. ככל הידוע, עלית כספי נותרת מנהלת חטיבת הביטוח הכללי בחברה, והיא מהבכירים המעטים שהביא איזי כהן לחברה ששנשארת בתפקידה.

מכלל ביטוח נמסר בתגובה, כי "המבנה הארגוני של החברה נבחן בימים אלה ויבוא בקרוב לדיון בדירקטוריון החברה. רק לאחר מכן נוכל לעדכן אודותיו".