אופניים מרחפים ומסאז' לעיניים: הגאדג'טים המפתיעים של IFA

לצד הגאדג'טים הסטנדרטיים, תערוכת הטכנולוגיה IFA מלאה במוצרים יוצאי דופן, מפתיעים ואפילו מוזרים • אלה שמונה מהבולטים שבהם

כמצופה מתערוכת הטכנולוגיה הגדולה באירופה, IFA מלאה במוצרים מסקרנים, מצחיקים, מוזרים ומיותרים. ראינו רמקול אלחוטי קטן שמתפקד גם כמו כפתור לסלפי בשלט רחוק (כי למה לא). ראינו מייבש שיער חכם (כן, עכשיו גם מייבשי השיער חכמים). ראינו אפליקציית מציאות מוגברת שמוסיפה מתגים וירטואליים שבאמצעותם אפשר לשלוט בכל המוצרים בבית (אבל זה לא ממש נוח). עם כל הכבוד להם, את שמונת הגאדג'טים הבאים חיבבנו במיוחד.

1. טלפון גמיש

יצרנית המסכים הגמישים Royole הגיעה ל- IFA כשהיא מצוידת באב טיפוס של הסמארטפון הגמיש שלה, ובתצוגה שהדגימה את הטכנולוגיה של המסך. נכון, ראינו כבר מסכים גמישים ומתקפלים, אם זה בטלפון של סמסונג או בטלוויזיה של LG, אבל מאז יוני Royole מייצרת את מסכי המגע הגמישים שלה בייצור המוני, וייתכן שדווקא היא תזכה בבכורה.

אב הטיפוס הראשוני של המכשיר הוצג בשנה שעברה בידי מנכ"ל החברה, ביל ליו, בערוץ טלוויזיה סיני. השנה ב-IFA הוא נחשף לראשונה בפומבי. לאחר תחנונים, האחראי על הדוכן הסיר את מכסה הזכוכית מהמכשיר ואיפשר לנו לצלם אותו מקרוב.

מדובר בסמארטפון באורך של כ-15 סנטימטר וברוחב של כחמישה, והוא גמיש מספיק כדי להיכרך סביב פרק היד ולנוח שם כשעון חכם. הוא שחור ומעוגל, בעובי של כחצי סנטימטר, והכיפוף שלו יוצר "קמטים" בצדו הפנימי. אב הטיפוס שהוצג לא כולל מסך פעיל, אך בדוכן החברה הייתה תצוגה מרשימה של המסך, בעובי 0.01 מילימטר בלבד, כשהוא נע כמו גל, מסתובב על גלגל, ומתנפנף ברוח שיצר מאוורר. למכשיר עדיין אין תאריך השקה.

2. אופניים מעופפים

מכל משקפי המציאות המדומה שהוצגו בתערוכה, נהנינו לנסות דווקא את אלה בדוכן של Giant Lazer, חברה קטנה מהעיר ורוצלאב בפולין שמפתחת תוכנות VR ו-AR. המוצרים שלה נועדו לעזור לחברות ללמד את עובדיהן לבצע משימות מסוכנות בסביבה בטוחה, ולהגביר את הפרודוקטיביות שלהם.

ב-IFA הציגה החברה משחק מציאות מדומה שבו המשתמש צריך להרכיב אופניים וירטואליים בהתאם להנחיות, עם שני שלטים שמדמים ידיים ובאמצעותם מרימים ומחברים חפצים. כשההרכבה מסתיימת, המשחק משתנה: כעת אפשר לעוף עם האופניים מגבעה לגבעה תוך פידול וירטואלי. וכן, מ שמנסה את זה נראה מטופש כמו שזה נשמע, אבל איזה כיף.

3. שעון זיקית

סוני הכריזה על גאדג'ט נחמד באזורי האופנה, בשם FES Watch U. זהו שעון שמכוסה כולו בתצוגת נייר (E Ink) ומאפשר להחליף לחלוטין את המראה שלו, מהצג ועד הרצועה. המראה של השעון מעט מוזר בעיני, אך הוא מעניק תחושה של שעון איכותי, גם אם פלסטיקי (פלוס מסגרת אל-חלד).

לשעון יש כפתור שמאפשר לשנות את עיצובו מתוך ספרייה הכוללת מאה אפשרויות מוכנות. אפשר לשנות את הרצועה וגוף השעון בנפרד, וכן להכין עיצובים מותאמים אישית באמצעות אפליקציה יעודית. השעון יהיה זמין לרכישה באירופה החל מאמצע החודש, במחיר גבוה למדי: החל מ-600 יורו.

4. מאתר חפצים

בנאום המרכזי שלה בתערוכה הכריזה וואווי הסינית על מכשיר שימושי במיוחד: מאתר חפצים (Locator) קטן, שמתחבר לעצמים שונים שאין להם GPS מובנה, ומבטיח שלא יאבדו. בביתן החברה הוצג כאשר הוא מחובר למחזיק מפתחות ולקולר על צווארו של כלב. לא מדובר במוצר הראשון מסוגו, אך כניסתה של חברת ענק כמו וואווי לתחום עשויה להזניק אותו.

המכשיר הוא מעין כפתור מרובע, בגודל 3X4 סנטימטר ובגוון אפור מתכתי. הוא כולל אפשרות לחיבור ללולאת גומי או לטבעת מתכת דקה, ואפשר אף להשחיל אותו על רצועת קולר באמצעות כיסוי גומי, כמו לולאה של חגורה. המכשיר מתחבר לאפליקציית סלולר שמראה את מיקומו בכל רגע נתון.

הלוקייטור מגיע עם כפתור הדלקה וכיבוי, רמקול, כפתור SOS, כרטיס סים וכמובן GPS מובנה - כך שכאשר חוששים שחפץ מסוים אבד, המכשיר יכול להשמיע אזעקה, ובמקביל לשלוח התראה למספר טלפון או למייל שהוגדר מראש. נציגי וואווי מציעים להשתמש במכשיר לאיתור מפתחות, שלטים וחיות מחמד, ואפילו להיעזר בו כדי לוודא שהילדים לא הולכים לאיבוד.

5. מסאז' עיניים

נמאס לכם ממסכים? גם לחברת In-Trust מטיוואן, שהציגה בתערוכה את הדגם החדש של מכשיר מסאז' העיניים שלה, Aurai. הוא נראה כמו סט קליל במיוחד של משקפי מציאות מדומה, אך מדובר במסכה גמישה שמוזרמים לתוכה מים חמים או קרים, שאמורים לעזור להזרמת הדם סביב העיניים.

בדוכן הושיבו אותנו עם ראש שעון לאחור על כורסא, והתחלנו את הטיפול: 6 דקות של זרמי מים בעוצמות משתנות וניתנות לשליטה מלטפים את אזור העיניים וטופחים עליו. אחרי שלושה ימים של התרוצצות בלתי פוסקת בתערוכה הענקית, זה בהחלט היה מרענן.

זהו לא מכשיר מסז' העיניים הראשון, ומה שמייחד אותו הם נוחות השימוש, ההפעלה והנשיאה, שאמורות להפוך אותו למתאים לשימוש ביתי. מצד שני, מחירו עומד על 239 דולר - יקר יותר, לדוגמה, ממשקפי המציאות המדומה של אוקולוס.

6. סלפי פולרויד

גם לפולרויד נמאס ממסכים. מותג הצילום הוותיק הציג ב-IFA דגם מצלמה חדש ונטול מסך בשם Mint. מדובר במצלמת רטרו מלבנית מפלסטיק בגימור מט, שמדפיסה מיד תמונות עם מסגרת לבנה, כמו ב-1970. אלא שפולרויד לא לגמרי נשארה בעבר: המצלמה כוללת מראה קטנה בצידה הקדמי, מעל העדשה, שמשמשת לצילומי סלפי. גם צורת המצלמה מותאמת לאחיזה לאורך, במצב פורטרט.

לאלו שירצו להעלות את הסלפיז שלהם לאינסטגרם, המצלמה כוללת פתח לכרטיס MicroSD, כך שכל תמונה יכולה להישמר גם באופן דיגיטלי. המצלמה תושק בשבועות הקרובים ותעלה 190 דולר, וחבילה של עשרה ניירות עבורה תעלה 4-5 דולר נוספים.

7. אטמים נגד נחירות

אם אתם חולקים מיטה עם אדם נוחר ושנתכם נודדת, אולי יש פתרון: חברת QuietOn מייצרת אטמי אוזניים המציעים ביטול רעשים אקטיבי, שעד כה זכו לביקורות חיוביות. המוצר החדש שלה, שנקרא QuietOn Sleep, נמכר כעזר שינה: הוא לא סתם מבטל רעשי רקע, אלא מתמקד בנחירות. הוא מזהה את צליל הנחירה ומשמיע צליל שנועד לבטל אותו לחלוטין.

האטמים מגיעים בצבע שחור, הם קטנים ונוחים יחסית, והסוללה שלהם אמורה להחזיק למשך עשרים שעות. גימיק נחמד נוסף: האריזה שלהם מתפקדת גם כמטען.

כמו הגרסה הקודמת, האטמים החדשים מומנו דרך קמפיין אינדיגוגו מוצלח, שגייס כ-725 אלף דולר - פי 11 מסכום היעד. החברה עדיין מאפשרת להזמין זוג אטמים ב-159 דולר דרך עמוד הקמפיין .

8. שעון מעורר ריחני

בתחום עזרי השינה, מלבד אטמי האוזניים מבטלי הנחירות, ראינו גם כיסוי עיניים שמאזין ללובש אותו בזמן השינה ומשמיע צלילים שמתאימים לקצב הנשימות הטבעי שלו, כדי ליצור שינה רגועה. הייתה גם קשת פלסטיק גמישה שאמורה להילבש בשינה, לעקוב אחר גלי המוח ולשדר צלילים ורטט עדין שנועדו לשפר את שנת המשתמשים. שני המוצרים כוללים גם אפשרות להשמיע הנחיות למדיטציה, שאמורה לעזור בהתגברות על קשיי הרדמות.

קשה לנסות באופן יעיל מוצרים שמיועדים לשינה בתערוכה כזאת, אז במקום זאת בחרנו בשעון המעורר מפזר הריחות של Sensorwake. מדובר בשעון בצורת קוביה, שנועד לשפר את חוויית ההתעוררות על ידי גירוי כמה חושים במקביל.

השעון מגיע עם לשונית מלאה בקפסולות ריח, ואפשר לבחור בין שמונה ניחוחות שונים: מנטה, מלון, ביסקוויט ועוד. בדקה הראשונה להפעלתו הוא מסתפק בריח, כדי להתחיל את תהליך ההתעוררות. לאחר דקה נדלק אור בהיר, ולאחר שלוש מתחילה להישמע מנגינה. לדברי נציג החברה, מרבית הלקוחות מתעוררים עוד לפני שמתחילה המנגינה, מהאור העדין שמכוון על פניהם. השעון עולה 80 יורו, ו-4.95 יורו לכל קפסולת ריח.