Grubhub רוכשת את Tapingo הישראלית ב-150 מיליון דולר

העסקה צפויה להיחתם ברבעון הרביעי של 2018 • חברת Grubhub, הנסחרת בנאסד"ק, היא ענקית משלוחי מזון באון-ליין ובמובייל בארה"ב • Tapingo מציעה הזמנות מזון בכ-150 קמפוסים באוניברסיטאות בארה"ב

ענקית משלוחי המזון האמריקאית Grubhub רוכשת את חברת Tapingo (טפינגו) הישראלית ב-150 מיליון דולר, בכפוף לתנאים בחוזה. העסקה צפויה להיחתם ברבעון הרביעי של 2018. 

חברת Grubhub, הנסחרת בנאסד"ק, היא ענקית משלוחי מזון באון-ליין ובמובייל בארה"ב, ולפי דיווחיה, יש לה את המספר הגדול ביותר של מסעדות ובסיס לקוחות. החברה פיתחה פלטפורמה המאפשרת לשפר את חוויית הזמנות המזון באמצעות marketplace היוצר חיבור ישיר בין לקוחות למסעדות. לחברה יש רשת שותפים של 85 אלף מסעדות ביותר מ-1,600 ערים בארה"ב ובלונדון. החברה מפעילה מספר מותגים, ובהם Grubhub ,Seamless ,Eat24 ,Allmenus ו-MenuPages.

טפינגו נוסדה בשנת 2012 על-ידי אודי אוסטר (CTO) ודניאל אלמוג (מנכ"ל). החברה מעסיקה כיום כ-90 עובדים במרכזי הפיתוח בישראל ובארה"ב.

Tapingo מציעה הזמנות מזון בכ-150 קמפוסים באוניברסיטאות בארה"ב. לפי החברה, טפינגו מאפשרת עשרות אלפי הזמנות מזון ביום ליותר מחצי מיליון מסעדות ובתי קפה הפועלים בקמפוסים בארה"ב.

טאפינגו, הפועלת בישראל ובארה"ב, פיתחה פלטפורמה לרכישות מקוונות דרך המובייל המאפשרת למשתמשים להזמין מראש אוכל במסעדות ובתי קפה ולעקוב ההזמנה. בין היתר פועלת החברה עם רשתות הפועלות בשטחי קמפוסים כגון Taco bell, Chipotle, Chick-fil-A, Panda Express, Jamba Juice ועוד. 

"אנו מתרגשים לשלב את Tapingo ומאמינים שהיא שותפה לחזון שלנו לשפר באמצעות טכנולוגיה את חוויית ההזמנות ממסעדות", ציין מט מלוני, מייסד ומנכ"ל חברת Grubhub. "אנו מעריכים את קהל הסטודנטים ומקווים כי יצטרפו אלינו עם הזמנת הארוחות הראשונות שלהם. Tapingo מקלה על הסטודנטים, מייעלת למסעדות את תהליך הזמנות באון-ליין ומעניקה לקולג'ים ולאוניברסיטאות את הטכנולוגיה שהסטודנטים שלהם מצפים לקבל".

"זהו צעד משמעותי עבור Tapingo", ציין דניאל אלמוג, מייסד ומנכ"ל משותף של החברה. "Grubhub מובילה את שוק משלוחי המזון, והגישה לטכנולוגיה וליכולות השילוח שלה תאפשר לנו להעניק ערך מוסף גדול יותר לשותפים שלנו בקמפוסים ולסטודנטים המבצעים באמצעותנו הזמנות מזון. באמצעות החיבור ל-85 אלף המסעדות הפועלות בתוכנית השותפים של Grubhub, נוכל להמשיך ולשרת את קהל הסטודנטים הנאמן שלנו גם לאחר שסיימו את לימודיהם, מה שהיה מאז ומעולם חלק מהשאיפות שלנו".

עורכי הדין שליוו את החברה הם פישר בכר כהן, Kirkland & Ellis LLP עבור Grubhub והרצוג פוקס נאמן עבור טפינגו.