סטארט אפ הזרעים הישראלי Equinom יפתח זן אפונה חדש עם תאגיד התזונה Roquette

במסגרת ההסכם תאגיד המזון הצרפתי וקרן פורטיסימו ישקיעו 4 מיליון דולר באקווינום, סטארט-אפ להשבחת זרעים לתעשיית המזון העולמית

ענקית פיתוח רכיבי התזונה הצרפתית Roquette, אחת החברות המובילות בעולם באספקת רכיבי תזונה ממקור צמחי לתעשיית המזון, הודיעה על השקעה והסכם שיתוף פעולה עם חברת Equinom (אקווינום) הישראלית. שתי החברות יפתחו יחד זן חדש של אפונה שהינו עתיר חלבון. במסגרת ההסכם תאגיד המזון הצרפתי וקרן פורטיסימו ישקיעו 4 מיליון דולר באקווינום.

הצורך בזני צמחים עתירי חלבון גובר, ככל שהגידול של חלבון מבשר הולך ומכביד יותר על קיימות כדור הארץ. המירוץ אחר הגידולים המניבים את החלבון הרב ביותר בהשקעה האנרגטית (והכלכלית) הנמוכה ביותר הוא אחד החשובים היום בתחום המזון, מבחינה סביבתית ומסחרית.

אקווינום מקיבוץ גבעת ברנר, עוסקת בטיפוח והשבחת זרעים לתעשיית המזון העולמית. החברה פיתחה פורטפוליו של זרעי קטניות, אשר מניבים כ-50% יותר חלבון, כך לדברי החברה, מאשר זני הקטניות המוכרים בשוק. אקווינום פועלת באמצעות טכנולוגיה המבוססת על אלגוריתמים שפיתחה, המשלבת בין טיפוח קלאסי לבין גנומיקה וביו-אינפורמטיקה.

אקווינום הוקמה ב-2012 וגייסה עד כה 10 מיליון דולר. היא מעסיקה 25 עובדים בגבעת ברנר ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים בתחום הגנטיקה והטיפוח.

Roquette היא חברה צרפתית הפעילה ביותר מ-100 מדינות ומעסיקה 8,400 עובדים ברחבי העולם עם מחזור הכנסות שנתי המגיע ל-3.3 מיליארד אירו. זוהי השקעתה הראשונה בישראל.

עד היום חתמה אקווינום על מספר הסכמים להשבחת זרעים עם חברות מובילות, בין היתר הסכם רב שנתי עם Sabra Dipping Company, מתחום החומוס, הנמצאת בבעלות משותפת של PepsiCo וקבוצת שטראוס הישראלית וכן הסכם מסחור עם חברת Mitsui היפנית.

ד"ר גיל שלו, מייסד ומנכ"ל אקווינום , אמר היום כי: "הסכם שיתוף הפעולה וההשקעה של Roquette בחברה הם נקודות ציון חשובות עבור אקווינום. ההסכם הוא רק סנונית ראשונה בתהליך פיתוח של גידולי קטניות עתירי חלבון. במקום להתמקד בשווקי פרימיום בלבד, אנו מפנים את מאמצי הפיתוח שלנו לשוק הסחורות הרחב".

פסקל לרוי, סגן נשיא Roquette לתחום אפונה וחלבונים חדשים, אמר כי: "ההשקעה ב-אקווינום מייצגת שותפות נהדרת וצעד גדול קדימה ביישום האסטרטגיה של הקבוצה בתחום החלבונים הצמחיים. במסגרת שיתוף הפעולה, נפתח אפונה ברת קיימא ועשירה בחלבונים".

יואב היינמן, שותף בקרן פורטיסימו, אמר כי "אקווינום הציגה עד כה זנים של זרעי שומשום שניתן לקצור באופן מכני, זרעי קטניות עתירי חלבונים וזרעי קינואה בעלי תנובה גבוהה, וסימנה מטרות בסוגי יבולים נוספים. אנו מחויבים להמשיך לתמוך בצמיחת אקווינום כחלק ממאמצנו להשקיע בחברות פודטק ואגריטק מובילות בתחומן בעולם".