רק לא הבמבה: קבוצת אסם-נסטלה מעלה מחירים

אחרי 6 שנים ללא התייקרויות, קבוצת אסם-נסטלה מודיעה על כוונתה להעלות מחירים בתחילת 2019 • לטענת החברה, העלייה תחול על כשליש מהמוצרים - ובהם ביסלי ופתי בר - ותגיע עד 4.5% • עם זאת, מוצרים כגון במבה, מטרנה, קפה, פסטה אסם, עוגות, בייגלה ומרבית מוצרי דגני הבוקר והסלטים לא יתייקרו

עליות המחירים בשוק המזון נמשכות: אחרי 6 שנים ללא עליית מחירים, קבוצת אסם-נסטלה בניהולו של אבי בן אסאייג מעדכנת היום (ג') על כוונתה להעלות מחירים בתחילת 2019.

לטענת החברה, העלייה תחול על כשליש מהמוצרים ותגיע לשיעור מקסימלי של עד 4.5%. עם זאת, בקבוצת המזון מציינים כי "מוצרים כגון במבה, מטרנה, קפה, פסטה אסם, עוגות, בייגלה ומרבית מוצרי דגני הבוקר והסלטים יישארו במחיריהם הנוכחיים".

על אף שאסם הצהירה כי תייקר שליש ממוצריה, לפי שעה החברה לא מוסרת אילו מוצרים יתייקרו, ומסתפקת במידע מצומצם, במסגרתו המוצרים שיתייקרו הם חטיף ביסלי, פודינג וביסקוויטים של פתי בר.

החברה מסרה כי "במשך 6 שנים הצליחה להימנע מהעלאת מחירים בזכות התייעלות עמוקה ועקבית", וכי "בשנים אלה טיפסו מחירי התשומות באופן שאינו מאפשר את המשך מדיניות הספיגה".

לדברי הקבוצה, בשנים האמורות השכר הממוצע במשק עלה ב-17%, ושכר המינימום עלה בכ-27%. היא מפרטת כי ב-2018 "התייקרו חומרי גלם, חומרי אריזה ושירותים בשיעורים שנעים בין 3%-10%. בין היתר עלו מחירי קמח, דגנים (כולל תירס), חמאת בוטנים, חומרי אריזה וכן מחירי החשמל והארנונה". בנסיבות אלה, מוסרים היום בחברה, מבצעת אסם-נסטלה "העלאה חלקית ביותר, תוך בחינה קפדנית של כל מוצר ומוצר".

הייקור הזה מצטרף לעליות המחירים שביצעו מאז יולי האחרון תנובה, טרה, קוקה-קולה, קימברלי קלארק, סנו, ויסוצקי וחברות נוספות בתחום המזון.