התעשיינים ולשכות המסחר בפניה לשר האוצר: מנע את ייקור כלי הרכב כתוצאה מעדכון המס הירוק

הפניה נועדה למנוע את גל ההתייקרויות של דגמי מפתח, בעיקר דגמי ציים, באפריל הקרוב כתוצאה משינוי נוסחת חישוב המזהמים

שר האוצר משה כחלון / צילום: איל יצהר
שר האוצר משה כחלון / צילום: איל יצהר

התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר פנו במשותף לשר האוצר, משה כחלון, כנגד "כוונת רשות המיסים להשתמש בשיטת מדידה חדשה (WLTP) כתירוץ להעלאת מיסי רכבים חדשים- העלאת מס הקנייה ושווי שימוש".

שני הארגונים מבקשים משר האוצר להימנע מקבלת החלטות שמובילות לייקור המחיה בישראל ולהתאים את שיטת המדידה, כך שלא תוביל לייקור רכבים חדשים.

לדברי נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש ונשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין- " אין כל סיבה שבאירופה לא ייקרו רכבים, ובישראל רשות המיסים כן תייקר אותם בטיוטת נוהל לשינוי "הציון הירוק", בתירוץ של שיטת מדידה חדשה. באירופה כבר הוכיחו כי אין כל הכרח כי המעבר לשיטת המדידה החדשה, ה- WLTP ישפיע לרעה על הצרכנים. הנציבות האירופית, אשר קידמה את יישום שיטת המדידה החדשה, הבהירה למדינות החברות באיחוד כי המעבר ל - WLTP אינו אמור לייקר את מיסוי הרכב עבור הצרכנים".

במכתב הוסבר כי "מאחר שהציון הירוק לרכבים הוא ציון יחסי, כל שרשות המיסים צריכה לעשות הוא לבצע התאמות בנוסחת המיסוי הירוק בהתאם ולהתאים את הנוסחה החדשה (WLTP) לערכי הנוסחה הישנה (NEDC). עוד יצויין כי נוסחת הציון הירוק הצליחה להפחית את פליטות המזמים מרכב בשנים האחרונות ועל כן אין צורך להחמיר את הערכים הנדרשים מהמכוניות".

כמו כן צוין במכתב כי הכוונה של רשות המיסים להעלות את מיסי הרכבים, מתבצעת בתקופה שהמגזר העסקי ותושבי ישראל גם כך נאלצים לספוג שורה של התייקרויות במשק, ולמרות כל זאת "ממשלת ישראל פועלת כפיל בחנות חרסינה כשהיא מחליטה שוב ושוב לייקר את עלויות התשומות והמחייה בישראל".

השניים מבקשים במכתב כי "במטרה לסייע בהפחתת יוקר המחיה בישראל, נבקש כי מנכ"ל משרדך ינהל את מדיניות המשרד בכל החלטה אשר רלבנטית לייקור עלויות המחיה ועשיית העסקים בישראל".