בהשראת בית הנייר: הפרסומת למזרחי טפחות - הזכורה והמושקעת ביותר השבוע

גיאוקרטוגרפיה: הפרסומת ל-9 מיליון היא האהובה ביותר בשבוע החולף • הילדה אמלי מהפרסומת ל-yes לא הצליחה להעפיל הפעם לראש הדירוג

שתי פרסומות שואבות השבוע השראה מהסדרה המצליחה "בית הנייר": הפרסומת לבנק מזרחי טפחות והפרסומת לפרטנר. הפרסומת למזרחי טפחות היא הזכורה ביותר - אולי בזכות שיר הפרטיזנים שמזוהה עם הסדרה ועל בסיסו נבנתה הפרסומת, שרושמת שיעור זכירה הנמוך בכ-14% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 12.2%.

הפרסומת למזרחי טפחות היא גם המושקעת ביותר השבוע: על-פי יפעת בקרת פרסום,הושקעו בה כ-817 אלף שקל. הפרסומת של פרטנר, באמצעות משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב, מצליחה קצת פחות וממוקמת במקום החמישי בדירוג הזכירה ובמקום החמישי גם בדירוג האהדה.

פרסומת אחרת של גליקמן-שמיר-סמסונוב מצליחה יותר: הפרסומת ל-9 מיליון בכיכובה של שני כהן היא הפרסומת האהובה ביותר, עם שיעור אהדה הנמוך בכ-39% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 28%.

זכורות ואהובות 24.1
 זכורות ואהובות 24.1

הפרסומות של yes הפכו בשנה האחרונה להיות הצלחה מוחצת לפעמים אפילו לפני עלייתן לאוויר ותוך ימים ספורים הפכו לפרסומת האהובה ביותר - ולרוב בפער עצום מפרסומות אחרות. עם הפרסומת החדשה זה לא קורה: הילדה אמלי שצוחקת על המחיר מסתפקת במקום השני בדירוג הפרסומות הזכורות ובמקום השלישי בדירוג האהובות. גם השימוש השנוי במחלוקת בשחקן מורגן פרימן לא מוכיח את עצמו: הפרסומת של תדיראן מדורגת במקום תשיעי בדירוג הזכירה ובמקום הרביעי בדירוג האהדה.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע הוא 444 (לעומת 486 בשבוע שעבר). סך התקציבים שהושקעו בקמפיינים הפרסומיים עומד על כ-24.1 מיליון שקל (לעומת 27.6 מיליון בשבוע שעבר).