גזית גלוב החליטה: מניותיה יימחקו מהמסחר בבורסת ניו יורק

ההחלטה של חברת הנדל"ן המניב התקבלה במסגרת מאמצי ההתייעלות שלה ונוכח היקפי המסחר הנמוכים במניותיה בניו יורק ביחס להיקפי המסחר בבורסה בתל אביב • פעילותה העסקית של גזית גלוב תתרכז בעתיד הקרוב באירופה, ישראל וברזיל

חברת הנדל"ן המניב גזית גלוב  החליטה אמש על מחיקת מניותיה ממסחר בבורסה של ניו-יורק וסיום חובות הדיווח שלה לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC), וזאת במסגרת מאמצי ההתייעלות של החברה ונוכח היקפי המסחר הנמוכים במניותיה בניו-יורק ביחס להיקפי המסחר בבורסה בת"א. לאחר השלמת המהלך תמשיך מניית גזית גלוב להיסחר רק בת"א.

מהלך המחיקה הנוכחי מצטרף להחלטה קודמת של החברה מספטמבר אשתקד, למחוק את מניותיה גם מבורסת טורונטו. גזית גלוב  רשמה את מניותיה למסחר בניו יורק בשלהי 2011, אבל מאז מכרה את עיקר פעילותה בארה"ב ואף הכריזה על כוונתה למממש את פעילותה בקנדה. כך, שעיקר הפעילות העסקית של החברה צפוי להתרכז בעתיד הקרוב באירופה, ישראל וברזיל.

לדברי גזית גלוב, בכוונתה להגיש ל-SEC את המסמכים הנדרשים למחיקה ממסחר בתוך כעשרה ימים, וכן להגיש את המסמכים הנדרשים לסיום חובות הדיווח שלה כאמור בחלוף כעשרה ימים נוספים. מחיקת המניות ממסחר וסיום חובות הדיווח בארה"ב ייכנסו לתוקף עם הגשת המסמכים האמורים, כאשר ביטול רישום מניות החברה בארה"ב ייכנס לתוקף בתוך 90 ימים ממועד המחיקה ממסחר.

דירקטוריון גזית גלוב אישר את מחיקת המניות וסיום הדיווח ל-SEC, כחלק מצעדים להפחתת עלויות החברה, ולאחר שיקול זהיר של היתרונות והחסרונות בהיותה חברה הנסחרת בניו יורק ומדווחת ל-SEC. "הדירקטוריון קבע כי היתרונות של שמירה על הרישום של החברה בארה"ב ומעמדה כחברת דיווח בארה"ב אינם עולים עוד על זמן הניהול, העלות וחוסר היעילות הקשור לרישום הכפול".

לדברי גזית גלוב, הדירקטוריון שלה שקל גורמים רבים בקבלת ההחלטה, ובכלל זה: 1. העלות המהותית, הזמן הניהולי ותשומת הלב הכרוכים בהכנת דוחות תקופתיים ל-SEC ובמיוחד הדו"ח השנתי (20-F), 2. נפח המסחר הנמוך והנזילות המזערית במניות החברה בניו יורק, המהווה רק חלק קטן מהיקף המסחר הכולל בהן ברחבי העולם, 3. שוק מסחר חזק בבורסה של ת"א בו מתקיים כ-97% מכלל המסחר במניית החברה, 4. נגישות נוחה שמספקת הבורסה בת"א למשקיעים זרים המעוניינים ברכישת מניות החברה.

מניית גזית גלוב נסחרת היום בת"א בעלייה קלה למחיר של 28.6 שקל, המשקף לחברה שווי של 5.36 מיליארד שקל. מתחילת פברואר ירדה המניה בכ-3.5% והשלימה ירידה של כ-7% בתוך שלושה חודשים.