בזק מפרסמת אזהרת רווח: צופה ירידה של 15% ברווח הנקי ב-2018 לעומת התחזית הקודמת

מנגד, תזרים המזומנים החופשי יהיה גבוה ב-12% מתזרים המזומנים שפורסם, בשל שינוי חיובי בהון החוזר • בזק מסבירה: "בעיקר כתוצאה מאירועים בעלי אופי חד-פעמי ולא כתוצאה מירידה בפעילות השוטפת" •

דודו מזרחי, מנכ"ל בזק / צילום: איל יצהר
דודו מזרחי, מנכ"ל בזק / צילום: איל יצהר

קבוצת התקשורת בזק מפרסמת אזהרת רווח לקראת פרסום דוחות 2018: החברה צופה שהרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות יהיה נמוך ב-15% מהרווח כפי שפורסם בתחזית, לדבריה, "בעיקר כתוצאה מאירועים בעלי אופי חד-פעמי ולא כתוצאה מירידה בפעילות השוטפת". מנגד, תזרים המזומנים החופשי יהיה גבוה ב-12% מתזרים המזומנים שפורסם, בשל שינוי חיובי בהון החוזר. החברה מציינת שלא צפוי שינוי מהותי ב-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות). הדיווח מגיע כשברקע נמצאת עדיין האפשרות למכירת השליטה בבזק.

מניית בזק איבדה 37% בשנה האחרונה
 מניית בזק איבדה 37% בשנה האחרונה

העדכונים הללו עדיין לא משקללים בתוכם את השפעת פרישת העובדים, וירידת הערך בחברות הבנות. התחזית המקורית הייתה לרווח נקי של 1 מיליארד שקל, ובזק כבר עדכנה שיתכווץ ב-464 מיליון שקל בשל תוכנית ההתייעלות, הכוללת פרישה מוקדמת של עובדים. המשמעות היא שירידה של 15% מהתחזית המקורית, לצד ירידה של 464 מיליון דולר בשל פרישת העובדים, תקטין את הרווח הנקי החזוי לכ-386 מיליון שקל, אך ייתכן שירידת הערך בחברות הבנות - ובפרט ב-yes - יובילו להתכווצות נרחבת יותר של הרווח הנקי. תזרים המזומנים החופשי היה אמור להגיע ל-1.5 מיליארד שקל, וכעת יגיע לכ-1.68 מיליארד שקל, ואילו ה-EBITDA צפוי להסתכם ב-3.9 מיליארד שקל.

המשקיעים לא התרגשו מהדיווח של בזק, ומניית החברה נסחרה בשעות הצהריים בעלייה מתונה, לאחר שהחברה איבדה כרבע משוויה בשלושת החודשים האחרונים. שווי השוק הנוכחי של בזק הוא 8.9 מיליארד שקל.
במקביל, מניית בעלת השליטה ביקום (בי קומיוניקיישנס) עלתה ב-3.5% במהלך המסחר היום, לאחר ירידה של כ-50% בשלושת החודשים האחרונים, ואינטרנט זהב, שנמצאת מעליה בפירמידה (ועברה דה-פקטו לידי מחזיקי האג"ח שלה על רקע עצירת התשלומים אליהם) זינקה ב-13.6%.

נזכיר, שבתחילת השנה הזהירה בזק מפני ירידת ערך מהותית, בסכום שלא נמסר, בחברות הבנות שלה, ובפרט בחברת הטלוויזיה בלוויין yes. עוד קודם לכן היא דיווחה על תוכנית הפרישה המוקדמת של עובדים בקבוצה. כתוצאה מכך, העריכו גורמים בשוק כי הדיבידנד של בזק עלול להתאפס - משום שהיא מחלקת דיבידנד על בסיס רווחי המחצית, וייתכן שבמחצית השנייה של 2018 יתאפס הרווח הנקי שלה.