"אסור לתת להם להרוס את הכלכלה": סרטון כלכלי ראשון של נתניהו

לראשונה מאז שהתחילו הקמפיינים לבחירות, מפרסם ראש הממשלה היום סרטון בנושא כלכלי • האם הקרב של השוק החופשי מול "כלכלה הסתדרותית" יהפוך לנושא מרכזי בבחירות - או שמדובר בעוד נסיון הכפשה ושיוך אוטומטי לשמאל של המפלגה שמאיימת על שלטון הליכוד?

בנימין נתניהו \ צילום: אמיר מאירי
בנימין נתניהו \ צילום: אמיר מאירי

בשקט וללא הקדמות, התפרסם היום (ג') בעמוד הפייסבוק הרשמי של ראש הממשלה בנימין נתניהו סרטון הכפשה נוסף נגד חברי רשימת כחול לבן, ביניהם מיקי חיימוביץ', יאיר לפיד, בני גנץ וגבי אשכנזי. אלא שלעומת שאר סרטוניו של ראש הממשלה, שעסקו בעיקר בנושא הביטחוני וביחס לאזרחים הערבים, תוכן הסרטון הפעם עסק בכלכלה. למעשה, במשנה הכלכלית של חברי המפלגה שמאיימת על "שלטון הימין" - איחוד גנץ ולפיד.

נתניהו, שאוהב להזכיר מדי פעם כי הביא את ה"כלכלה החופשית" לישראל, פותח את הסרטון במילים "עדכון כלכלי קצר" וממשיך ישירות לתקיפת חיימוביץ' שהתבטאה בעבר על השארת הגז "מתחת לאדמה" על כך שרוצה לקבור, לדבריו, מאות מיליארדים שצריכים להיכנס לקופת המדינה. נזכיר בהקשר הגז הטבעי של ישראל כי לפני כ-8 שנים ועדת ששינסקי המליצה על מיסוי שותפויות הגז אך גביית המיסוי עדיין לא נראית באופק.

מחיימוביץ', ממשיך נתניהו ללפיד ומציין כי אמר לו בעבר שאינו מבין דבר בכלכלה וכי כשל כשר אוצר, לאחר מכן עוקץ את גנץ על פשיטות הרגל שלו ומקנח באשכנזי בהתייחסות להפסדים שלו בחברת שמן. טענת רה"מ היא שחברי כחול לבן מתכננים להרוס את כלכלת המדינה וכעת זה מובטח, לאחר צירופו של אבי ניסנקורן למפלגה שיביא לישראל "כלכלה הסתדרותית".

את הסרטון מסיים נתניהו במילים "אסור לתת להם להרוס את הכלכלה", אחרי שחוזר שוב ושוב על כך שהליכוד הביא לישראל את הכלכלה החופשית ו"התחרות", וכי הדרך היחידה להשאיר את הכלכלה "פורחת" היא להמשיך להצביע מחל.