1.36 מיליון נוסעים עברו בנתב"ג בפברואר - עלייה של 9% לעומת אשתקד

בפעילות הפנים-ארצית (טיסות מנתב"ג לאילת) תנועת הנוסעים עמדה על 51 אלף נוסעים • אל על היא חברת התעופה שהטיסה הכי הרבה נוסעים בחודש החולף • מספר הישראלים שיצאו לחו"ל בפברואר גדול ממספר התיירים שבאו ארצה ומסתכם ב-462 אלף יציאות

נתב"ג / צילום: שאטרסטוק
נתב"ג / צילום: שאטרסטוק

תנועת הנוסעים בנתב"ג בחודש פברואר 2019 הסתכמה ב-1.361 מיליון נוסעים - עלייה של כ-9% לעומת פברואר 2018. בפעילות הפנים-ארצית (טיסות מנתב"ג לאילת) תנועת הנוסעים עמדה על 51 אלף נוסעים.

אל על היא חברת התעופה שהטיסה הכי הרבה נוסעים בחודש פברואר השנה עם כ-340 אלף נוסעים - מספר דומה לזה שהטיסה החברה בפברואר בשנה שעברה.

התבססות חברות הלואו קוסט באה לידי ביטוי גם בחודש שנחשב חלש יחסית מבחינת תנועת הנוסעים: איזי ג'ט היא החברה השנייה ברשימה, והיא הטיסה 99 אלף נוסעים - גידול של 20% לעומת פברואר אשתקד. אחרי וויז אייר ההונגרית, שהטיסה בקוויה מנתב"ג 83.4 אלף נוסעים - גידול של 19% לעומת פברואר 2018. טורקיש איירליינס היא הרביעית בהיקף פעילותה עם 72.7 אלף נוסעים - ללא גידול משנה קודמת; ואחריה אירופלוט, שהטיסה כ-49 אלף נוסעים - גידול של 12.5%. טורקיש ואירופלוט פועלות בעיקר בשוק טיסות ההמשך - מאיסטנבול וממוסקבה ליעדים שונים בעולם דוגמת ארה"ב או מדינות אסיה.

מקרב חברות התעופה הישראליות, ישראייר הטיסה כ-25 אלף נוסעים - גידול של 7% לעומת פברואר אשתקד; וארקיע הטיסה 20.6 אלף נוסעים - כפול מפברואר בשנה קודמת. שלוש החברות הישראליות הטיסו 28.3% מכלל תנועת הנוסעים שחלפה בנתב"ג - בתנועה של הלוך ושוב.

מבחינת המדינות שבהן נחתו הנוסעים: טורקיה מובילה (כיעד ביניים כאמור), ואחריה ארה"ב, גרמניה, איטליה, צרפת ובריטניה.

מתוך תנועת הנוסעים הזו הגיעו לישראל בחודש פברואר 342 אלף תיירים, עלייה של 14% לעומת פברואר אשתקד. מספר הישראלים שיצאו לחו"ל בחודש פברואר גדול ממספר התיירים שבאו ארצה, והוא הסתכם ב-462 אלף יציאות לחו"ל של ישראלים, 3% מהם של ישראלים שמתגוררים בחו"ל וביקרו בארץ.