אחרי 25 שנה: יוניליוור מתייעלת ונפרדת מבאומן בר ריבנאי

כחלק ממדיניות התייעלות בינלאומית תקציב הפרסום ירוכז במקאן ת"א ובגרייט דיגיטל

ענת גבריאל, מנכ"לית יוניליוור ישראל, צילום: שלומי יוסף
ענת גבריאל, מנכ"לית יוניליוור ישראל, צילום: שלומי יוסף

שבועיים בלבד לאחר שהרוויחה ממהלך צמצום מערך הפרסום של שטראוס מאבד משרד הפרסום באומן בר ריבנאי לקוח אחר- את יוניליוור ישראל שנוקטת מהלך דומה אך במקרה הזה משאירה את באומן בחוץ. בהתאם למדיניות הבינלאומית מצמצמת יוניליוור את מערך הפרסום שלה ומותירה אותו בידי שני משרדים בלבד: מקאן ת"א שמחזיק בחלק הגדול של התקציב וגרייט דיגיטל.

מהלך צמצום משרדי הפרסום של יוניליוור החל לפני מספר שנים. לקבוצה היו שלושה משרדי פרסום גדולים: באומן מקאן וראובני פרידן ובקבוצה שאפו לעבוד עם שניים בלבד על מנת לחסוך עלויות. התקציבים התחלקו אז באופן הבא : באומן-בר-ריבנאי טיפל במותגי דגני הבוקר, מקאן ת"א שטיפל במוצרי צריכה כמו דאב ואקס וראובני פרידן שטיפל במותגים קנור קליק וגלידת שטראוס. ראובני פרידן כבר קיבלו הודעה על הפרידה אולם אז התברר כי שני המשרדים הנותרים לא יכולים לטפל במותג קליק מאחר ויש להם תקציבים מנוגדי אינטרסים. וכך בלא תכנון מראש התבסס במערך הפרסום של החברה משרד הפרסום גרייט דיגיטל. בהמשך התברר כי החברה דווקא הרוויחה מהמהלך. גרייט ביצעו עבור קליק עבודה פרסומית שזכתה בפרסים- למשל פרס אפקטיביות הפרסום (אפי).

יצוין, כי אין זו פעם הראשונה שבה מתבצע צמצום במערך הפרסום של החברה: בעבר נוהלו התקציבים באמצעות חמישה משרדים. בהמשך נופו שניים מהם והתקציבים חולקו בין שלושה ועתה מצמצמת יוניליוור את מספרם לשניים.

נציין כי חלוקת המותגים בין משרדי הפרסום הם בד"כ פועל יוצא של מכרזים בינלאומיים אך במקרה של יוניליוור בארץ ההתקשרות עם באומן הייתה פרי עבודה משותפת של כ- 20 שנה שנמשכה למרות ההתקשרויות הבינלאומיות. גם גרייט מרוויחים בעיקר תודות לאיכות עבודתם כמו גם מהעובדה שמקאן לא יוכלו לקלוט את מלוא התקציב בגלל לקוחות מנוגדי אינטרסים. למשל: מקאן מטפלים בתקציב הדגנים של נסטלה המתנגש ישירות בתקציב הדגנים של יוניליוור.

כאמור עבור באומן בר ריבנאי מדובר באובדן לא משמח של תקציב שליוו במשך שנים ארוכות.

ענת גבריאל, מנכ"לית יוניליוור מסרה: "כחלק ממהלך התייעלות גלובלי של יוניליוור, אנו מצמצמים את מספר משרדי הפרסום איתם אנו עובדים בישראל. אני מודה לבאומן-בר-ריבנאי וליוסי לובטון באופן אישי על שנים של שותפות וחברות עמוקה שהובילה להצלחות רבות".