אלי ישי ומפלגת יחד משיקים קמפיין: נפתור את מצוקת הדיור

ישי, שמפלגתו לפחות בסקרים, לא עוברת את אחוז החסימה, מחפש להביא קהלים חדשים ולכן בחר בסוגיית הדיור האקוטית לחלקים גדולים מהמצביעים

אלי ישי / צילום: אריק סולטן
אלי ישי / צילום: אריק סולטן

השר לשעבר אלי ישי יו"ר מפלגת יחד השיק אמש (ג') את קמפיין הבחירות שלו ובראשו לא ענייני דת ומדינה, אלא פתרון למצוקת הדיור בישראל. ישי שמפלגתו לפחות בסקרים, לא עוברת את אחוז החסימה, מחפש להביא קהלים חדשים ולכן בחר בסוגיית הדיור האקוטית לחלקים גדולים מהמצביעים.

האם מצא פתרון אמיתי? אולי אבל על פניו הוא לא מאוד מקורי. ישי הציג מה שהגדיר "משולש הדיור" הכולל מתן אפשרות לקחת משכנתא על 90% מערך הדירה במקום 60-70% כיום. רעיון שהועלה גם קודם לכן ובין השאר בבחירות אלה על ידי אביגדור ליברמן. הצלע השניה היא הרחבת תכנית "דיור למשתכן" שזכות הראשונים לה היא של שר האוצר כחלון שגם מממש אותה. הצלע השלישית עוסקת בהפשרת קרקעות לבניה. כאן מתמקד ישי בקרקעות שבחזקת הקיבוצים והמושבים שלטענתו שולטים על 80% מהקרקעות הציבוריות במדינה. ישי שהיה שר פנים אומר כי ארבע חמישיות מהקרקעות במדינה בתחום שיפוטן של המועצות האיזוריות לעומת 13% בלבד בערים. ישי מציע לקחת 2% מהקרקעות של המועצות האזוריות ולהפשירן לבניה מה שיביא לפיו לתוספת של מיליון יחידות דיור.

סוגיה חברתית אחרת בקמפיין יחד היא מאבק הנכים ולדברי ישי "הגיע זמן שהמאבק יעבור מהכביש לכנסת, הצבנו במקום רביעי וריאלי את אבנר עורקבי נציג הנכים, אתן לו את כל הניסיון שלי בשביל לעשות הכל למנוע מהם את החרפה הזו".

באירוע אתמול התייחס למה שכינה הנסיונות לקעקע את התורה והיהדות ואמר כי אם אין יהדות אין ציונות. בהתייחסות למצב בסקרים אמר ישי כי רבי אומרים שהיו תומכים בו לו היה עובר את אחוז החסימה.

הרב משה מאזוז פטרונו של ישי מתח ביקורת קשה על ש"ס ועל אריה דרעי, שדרש לדבריו כי יסלק את ישי בתמורה לחבירה לשס, אך הוא סירב שכן זו "בגידה". לדבריו "המפלגה הזאת הזדקנה. יש זקן שקנה חכמה ויש כזה שלא הם היו ארבעה עד שעלו לשבעה עשר ועכשיו ירדו לשבעה. מה הם אמרו זה סולת נקיה... אמר לי מישהו זה פסולת נקייה".