כניסת אמזון מעבר לפינה: מבקשת למפות את המוכרים בישראל

ל"גלובס" נודע כי אמזון מבקשת לדעת מי ערוך למכירה באופן מיידי, מי יהיה ערוך לתחילת מכירה במהלך 2019, מי זקוק ליותר מידע בכדי לקבל החלטה ובאילו קטגוריות כל שחקן פעיל

אמזון / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
אמזון / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

נמשכת ההיערכות לתחילת הפעילות הישראלית של אמזון: ל"גלובס" נודע כי הפעם פונה ענקית הסחר המקוון למוכרים הישראלים בשאלון שנועד למפות עבורה את המוכרים המקומיים ולהבין מתי יהיה לוח זמנים ריאלי עבורם להשקת הפעילות. אמזון מבקשת לדעת מי ערוך למכירה באופן מיידי, מי יהיה ערוך לתחילת מכירה במהלך 2019 ומי זקוק ליותר מידע בכדי לקבל החלטה.

כמו כן, במסגרת השאלון האמור אמזון מבקשת מהמוכרים לסווג את עצמם כיצרן, קמעונאי, מפיץ או בעל מותג; כשבנוסף היא מבקשת כי כל מוכר יגדיר מה הן הקטגוריות בהן הוא פועל: מדיה (כולל מוזיקה, ספרים וסרטים), אופנה (הלבשה, הנעלה, תכשיטים, שעונים), מוצרי צריכה (טיפוח, מכולת, בעלי חיים ותינוקות), מוצרי אלקטרוניקה (מצלמות, מחשבים, כלים מוזיקליים) ומוצרים לבית (מטבח, משרד, צעצועים, ספורט).

עוד מבקשת אמזון לדעת כמה מוצרים קיימים בקטלוג של כל מוכר, היכן המלאי שלו נמצא (ארה"ב, ישראל או מיקום אחר). כמו כן, ענקית המסחר המקוון מבקשת משוב על הסמינר שקיימה עבור המוכרים בשבוע שעבר.

לאחרונה נודע כי אמזון, שבשליטת ובניהול המייסד ג'ף בזוס, מתכוונת להשיק בקרוב פעילות ישראלית. לצעד זה צפויות להיות השלכות ניכרות על שוק הקמעונאות המקומי, מעבר לשימוש ההולך ומתרחב באתרי סחר זרים.

"בשיחות שאמזון מקיימים עם שחקנים ישראליים הם במיוחד מנסים להבין את רמת מוכנות המוכרים בהיבט הקטלוגי והלוגיסטי", אומר ל"גלובס" ניר זיגדון, מבעלי eCommunity שמספקת שירותי ייעוץ לחברות להקים פעילות מסחר מקוון. ומוסיף כי ״חשוב לציין שתכיפות העניין של אמזון במוכנות הולך ועולה בתקופה האחרונה".