יש חיים אחרי קסטרו: תקציב אופטיקנה עובר מגיתם לראובני-פרידן

הקירבה היחסית של גיוס התקציב החדש הפועל בדיוק באותה זירה שיווקית מלמד כי בראובני-פרידן התכוננו לפרידה מקרולינה למקה והכינו חלופה • בקרולינה למקה נערכים כעת למכרז בהשתתפות שלושה משרדי פרסום

אופטיקנה / צילום: איל יצהר
אופטיקנה / צילום: איל יצהר

יש חיים אחרי קבוצת קסטרו: משרד הפרסום ראובני-פרידןשנפרד לאחרונה מתקציב מותג משקפי השמש קרולינה למקה, יטפל בתקציב הפרסום של מותג המשקפיים אופטיקנה. התקציב טופל עד עתה במשרד הפרסום גיתם BBDO.

במקביל נערכים בקרולינה למקה למכרז על תקציב הפרסום של המותג, ובימים האחרונים פנו למספר משרדי פרסום בינוניים בהזמנה להתמודד על התקציב. בקרולינה למקה מכוונים למשרד פרסום בינוני, ולשם בחירותו שואפים לקיים מכרז בו ישתתפו שלושה משרדים.

כאמור, בתקציב הפרסום של קרולינה למקה טיפל משרד הפרסום ראובני-פרידן, שניהל בעבר את כלל תקציב קבוצת קסטרו, בעלת השליטה במותג. לפני חודשים ספורים התקבלה בקבוצת קסטרו (המחזיקה בבעלות על קבוצת הודיס הכוללת את המותג קרולינה למקה) להפסיק את ההתקשרות עם ראובני-פרידן ולהעביר את התקציב לאדלר-חומסקי.

ההחלטה התקבלה בראובני-פרידן בהלם מוחלט. אמנם בינם לבין קסטרו היו עליות ומורדות עם השנים, אך בכל זאת מערכת יחסים זו נתפסה כחריגה בכל קנה-מידה בענף הפרסום: התקציב נוהל במשרד למעלה מ-30 מתחילת הדרך של שני המותגים - קסטרו וראובני-פרידן.

היחסים האישיים בין מנהלי קסטרו לבין אנשי ראובני-פרידן - בהתחלה אודי פרידן ובהמשך גם המנכ"ל המשותף זיו קורן - חרגו מהמקובל ביחסי ספק-לקוח, ונראה כי בצד של ראובני-פרידן התקשו לחזור להתנהל כאילו לא קרה דבר. על כך התווסף דבר נוסף: ראובני-פרידן ניהלו את הפרסום של קרולינה למקה כמעט מתחילת דרכו של המותג, אך בשבועות האחרונים ניטלה מידיהם ההובלה על הקו הפרסומי, בעיקר לאור העובדה שהכניסה לפעילות בינלאומית והחיבור עם הפריזנטורית החדשה קים קרדשיאן הכתיבו גם חיבור של המותג בחו"ל למשרד פרסום מקומי - מה שהפך את ראובני-פרידן למוציא לפועל של אסטרטגיה פרסומית של גורם אחר.

הקירבה היחסית של גיוס התקציב החדש הפועל בדיוק באותה זירה שיווקית מלמד כי בראובני-פרידן התכוננו לפרידה מקרולינה למקה והכינו חלופה - תקציב אופטיקנה.

תקציב אופטיקנה נוהל בגיתם מאז 2015, עת המשרד זכה בו במסגרת מכרז בו התמודדו ארבעה משרדים בגדלים שונים, ובהם ברוקנר-יער-לוי, FOUR ובוקאי-שני.