ליברמן: "נתניהו אמר לגבאי שהוא מחכה לרגע שיוכל לתת לי גט"

יו"ר ישראל ביתנו בישיבת הסיעה: "בפראבדה הישראלי 'ישראל היום' מגדירים את ליברמן כבר בשמאל עם זנדברג וטיבי. זה חלק מניסיונות המניפולציה בדעת הקהל שמנסים לעשות" • "נריץ את אותה רשימה ללא כל שינוי מהבחירות הקודמות"

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בישיבת הסיעה היום / צילום: דני זקן
יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בישיבת הסיעה היום / צילום: דני זקן

יו"ר ישראל ביתנו ו"הילד הרע" של מחנה הימין, אביגדור ליברמן, אומר כי סיעתו תצביע עבור מועמד הקואליציה לתפקיד מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, למרות הקרע עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בפתח ישיבת הסיעה אמר ליברמן כי יש התחייבות לליכוד ולקואליציה להצביע עבור מתניהו, ואצלנו "מילה זו מילה", ולכן אנחנו בצורה ברורה הולכים להצביע עבור מועמד הקואליציה. לדבריו, "כל סוגיית ההצבעות החשאיות בכנסת - אבד עליהן הכלח, וצריך שכל ההצבעות יהיו גלויות גם לנשיא וליתר התחומים. הגיע הזמן שלנבחרי ציבור יהיה מספיק אומץ להצביע בגלוי עבור האיש שבו הם תומכים". 

הודעתו של ליברמן מבטיחה לפחות על הנייר את בחירתו של אנגלמן, אם כי חשאיותה של ההצבעה עלולה להביא להפתעות.

לאחר דבריו אלה חזר ליברמן לסוגיית עילת ההליכה לבחירות, ואמר: "יש עדיין ספינים שמסתובבים - חוק הגיוס עבר בקריאה ראשונה כשהחרדים יצאו מהמליאה. אחר-כך פרשתי מתפקידי בגלל היעדר התגובה ההולמת לירי הטילים של חמאס. חודש וחצי אחר-כך החליט נתניהו לפזר את הכנסת, למרות שאף אחד לא דרש את זה. לאחר הבחירות הצהרתי מהרגע הראשון, ב-15 באפריל, שלא ניתן לשנות ולו פסיק בחוק הגיוס. למחרת נציגנו נפגשו עם הנשיא ואמרו שם שתפקידי המפלגה להגן על הרוב החילוני - אנחנו רואים את תפקידנו כמגן החילונים בקואליציה. 

"אבל מהרגע הראשון עבדו מאחורי גבינו ולהחליף אותנו, ניסו לפתות חברי כנסת מהסיעה, מכחול לבן ואת אבי גבאי. בקלטת של אבי גבאי, שהוקלטה בפגישה ביניהם, אמר נתניהו שהוא מחכה לרגע שבו יוכל לתת גט כריתות לאביגדור ליברמן - אני מבקש מגבאי שיראה הגינות ויפרסם את זה. 

"בפראבדה הישראלי 'ישראל היום' מגדירים את ליברמן כבר בשמאל עם זנדברג וטיבי. זה חלק מניסיונות המניפולציה בדעת הקהל שמנסים לעשות. ביום שישי היה פיגוע דקירה, וחמאס בירך על כך. מחר תהיה תשובה ציונית הולמת - אישור 30 מיליון דולר עוד כסף לחמאס למשכורות. אם זה לא פרוטקשן - אני לא יודע מה זה פרוטקשן". 

לדבריו, "אחרי הבחירות - לישראל ביתנו יש מחויבות אידאולוגית לא פרסונלית, מחויבות לממשלה ימנית ליברלית. לא כסיסמה. לא למדינת הלכה. תקשיבו לסמוטריץ' - לא נער גבעות - הוא אמר: 'אנחנו רוצים את תיק המשפטים כדי לנהל את המדינה על-פי דין תורה כמו בימי דוד המלך'. את זה נמנע, לזה לא ניתן יד. למשפט העברי יש חלק חשוב מהמשפט הישראלי, אבל לא בדרך של דין תורה כמו בימי דוד ושלמה". 

עוד הוא הוסיף: "מדברים על הקמת מפלגה ימנית חילונית נוספת למגזר הרוסי. תבדקו מאיפה בא המימון לכך, ומאיפה מגיע המימון לערוצי יוטיוב ופייסבוק המופנים לדוברי הרוסית - כדאי לבדוק את זה ולמצוא את מקורות המימון לכך". ליברמן מרמז כמובן לכך שהליכוד עומד מאחורי הדברים. 

בתגובה לשאלה על איילת שקד, אמר ליברמן: "אני מעריך אותה מאוד אבל לא מנהל עימה מגעים, אנחנו נריץ את אותה רשימה ללא כל שינוי מהבחירות הקודמות". 

ליברמן פיקפק בסיכויי מחנה השמאל, לדבריו, לנצח בבחירות הבאות: "לשמאל אין שום סיכוי גם בדור הבא - כחול לבן נכללת שם ומי שמצביע להם זורק את הקול שלו לפח זבל - אפשר להשפיע רק מתוך מחנה הימין. עם כל האהבה שלי לכל אחד בנפרד שם, הם לא רלוונטים, הם לא מתנהלים לפי תפיסת הימין".

בהתייחסות לשאלה על יאיר נתניהו ופרשת ויינשטיין ענה ליברמן: "אני לא אחראי על הזיות, זה שייך למחלקה אחרת".

כשנשאל לגבי חוק המרכולים ענה ליברמן כי "רבתי עם דרעי אז, סיפור המרכולים היה התחלת ההחלטה שלי לפרוש מהקואליציה - המשיך בגשר יהודית, מפעל פניציה ובהמשך חוק הגיוס והמדיניות כלפי חמאס. בסוף נשברנו".