נתניהו וראשי איחוד מפלגות הימין לא הגיעו להסכמה על תפקידי שרים

הפגישה המשולשת הסתיימה הערב ללא הסכמות או מינוי שר חינוך • פרץ וסמוטריץ' שניהם מתעקשים כי המינוי שייך להם • מחר עשויים השלושה להיפגש פעם נוספת

בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר
בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר

הממשלה ה-34 הינה ממשלת מעבר, אך נתניהו נוהג בשותפיו הקואליציוניים כאילו הם נמצאים בשיאו של מו"מ אחרי בחירות, תוך שהוא מתעלם מכך שהחליט לפזר את הכנסת וללכת לבחירות נוספות לאחר שלא הצליח להרכיב ממשלה.

היום (ג') בערב נועד נתניהו עם ראשי איחוד מפלגות הימין, ח"כ בצלאל סמוטריץ' וח"כ רפי פרץ, שבוע אחרי שפיטר את שרי הבית היהודי לשעבר, נפתלי בנט ואיילת שקד. במקומה של שקד מינה נתניהו את השר אמיר אוחנה, לשר המשפטים וזאת על אף שסמוטריץ' טען בתוקף, הן במערכת הבחירות והן בכל תקופת המו"מ הקואליציוני, שהוא עומד על קבלת תיק המשפטים אליו.

כעת, משמונה אוחנה, נותר תיק החינוך, ושני הח"כים, הנמצאים באותה הסיעה בכנסת ה-21, טוענים לזכות עליו.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מציג הסכם כתוב בין האיחוד הלאומי לבין הבית היהודי, לפי לו עומדת זכות הבחירה הראשונה לתיק הבכיר. התמורה לכך, שנקבעה עוד בינואר 2019, היא שרפי פרץ הוא יו"ר המפלגה המשותפת.

פרץ טוען כי מרגע התפזרות הכנסת ה-21, אותו ההסכם הפוליטי אינו בתוקף וכי תיק החינוך צריך להימסר לו.

הערב, ניסה נתניהו לפתור את הסבך. על השולחן עומדת ההצעה לתיק התחבורה לסמוטריץ' אולם העובדה שמדובר במשרד ממשלתי בו מתבצעות עבודות חיוניות רבות בשבתות (רכבות, תשתית) מקשה על סמוטריץ' להסכים לקבל תיק זה.

הפגישה המשולשת הסתיימה הערב ללא הסכמות. מחר עשויים השלושה להיפגש פעם נוספת.