קבוצת החזקות מרוסיה תשווק דגי ברמונדי הגדלים בישראל

מותג חדש של קבוצת ההחזקות הרוסית HCB ינסה לכבוש נתח שוק במכירת דגים מזן ברמונדי בישראל • המותג, המשווק ע"י אקוואטק פישריז, נמכר ברשתות המזון תחת השם "ברמונדי ישראלי" • מיכל אנסקי נבחרה לפרזנטורית של המותג

מיכל אנסקי מתוך צילומי קמפיין ברמונדי ישראלי  / צילום: אילן בשור
מיכל אנסקי מתוך צילומי קמפיין ברמונדי ישראלי / צילום: אילן בשור

מותג חדש בשוק הדגים הטריים שבשליטת קבוצת החזקות מרוסיה בשם HCB ינסה לכבוש נתח שוק במכירת דגים מזן ברמונדי בישראל. מדובר בדגים הגדלים בישראל במתקן ברמת נגב, ומי שמשווקת את המותג היא חברת אקוואטק פישריז, הפעילה בתחום הטכנולוגיות לגידול דגי מאכל. המותג החדש ברשתות המזון נמכר תחת השם "ברמונדי ישראלי".

מנתוני החברה עולה כי יותר מ-60% מהדגים הטריים המשווקים בישראל הם ביבוא (בעיקר דניס ולברק); וכי צריכת הדגים בישראל נאמדת בכ-30 אלף טונות דגים טריים בשנה, מתוכם כ-12 אלף טונות של דגים לבנים (דניס, לברק, מוסר, בס, בורי וברמונדי).

לפי אותם נתונים, כיום הברמונדי מהווה נתח שוק זניח של פחות מאחוז מצריכת הדגים הטריים של (כ-250 טונות בלבד), ובאמצעות המותג החדש "ברמונדי ישראלי" מקווים בחברה לשנות זאת, ואף גייסו לשם כך את הפרזנטורית מיכל אנסקי שמזוהה עם תוכניות בישול ובראשן "מאסטר שף". 

לדברי מורדי ללוש, מנכ"ל חברת אקוואטק פישריז, "בכוונת החברה להגדיל את נתח השוק של הדג עד לכדי 10% מצריכת דגי האיכות הטריים בישראל".

מחירו לצרכן של המוצר נע בין 50-70 שקל לק"ג. 

דג מסוג ברמונדי בבריכת גידול מלאכותית / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
 דג מסוג ברמונדי בבריכת גידול מלאכותית / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

אקוואטק פישרז נמצאת בשליטת חברת HCB, חברת החזקות רוסית שפעילה ברוסיה בתעשיית הקפה והתה (57%). בנוסף שותפים בה מקסים מדבדב (14%), קרן הגשמה של אבי כץ (10%) ונוספים.

מתקן חוות גידול הדגים של החברה משתרע על פני שטח של כ-11 אלף מ"ר ובו 21 מכלי גידול. לפי החברה, עלות ההשקעה בהקמת המתקן נאמדה בלמעלה מ-100 מיליון שקל, והיא מצהירה כי בכוונתה לבנות בעתיד מתקנים נוספים.