אוצר הנדל"ן של אינטרגאמא: ערך חבוי שעשוי להגדיל את ההון העצמי ביותר מ-100 מיליון שקל

מניית חברת ההחזקות של תנחום אורן השלימה זינוק שנתי של כ-140%, ושל כ-250% בשלוש השנים האחרונות

מערב העיר הרצליה / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
מערב העיר הרצליה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

אחרי השינוי המבני שביצעה חברת ההחזקות אינטרגאמא , עם חלוקתן בעין של החזקותיה במניות רפק תקשורת ואו.אר.טי טכנולוגיות , היא עברה בחודשים האחרונים להתמקד בפעילות נדל"ן, נוסף על פעילות שיש לה בתחום הסחר. למרות היקפי הפעילות המוגבלת בתחום הנדל"ן שיש לחברה כיום, הכוללת החזקה בשני נכסים מניבים ושותפות בפעילות של התחדשות עירונית, מצגת שהיא פרסמה בנושא הקפיצה אתמול את מנייתה בכ-8%, לרמת שיא חדשה, המשקף לחברה שווי של כ-160 מיליון שקל. היום המשיכה המניה צפונה באופן מתון יותר, והשלימה זינוק שנתי של כ-140%, ושל כ-250% בשלוש השנים האחרונות.

במצגת מביאה אינטרגאמא פרטים לגבי שני נכסיה המניבים, שניהם לשימושי משרדים ומחסנים, אחד מהם ממוקם בנתניה ואחד בהרצליה, שהניבו בשנה שעברה יחד רווח תפעולי נקי (NOI) של כ-14 מיליון שקל, ואשר שוויים המצרפי קרוב ל-190 מיליון שקל.

כיום מציגה החברה שבשליטת תנחום אורן את נכסיה המניבים לפי עלות מופחתת היסטורית, בסכום מצטבר של כ-40 מיליון שקל. לפי נתוני החברה, אם הייתה משערכת אותם לפי שווי הוגן, הונה העצמי לסוף שנת 2018 היה מגיע לכ-146 מיליון שקל, לעומת כ-26 מיליון שקל בלבד שהציגה בדוחות.

אינטרגאמא מדגישה את פוטנציאל ההשבחה העתידי מהנכס הקטן מבין השניים שבידיה, ברחוב אבא אבן שבהרצליה פיתוח, שעליו היא פועלת לקידום בניית מגדל בן 30 קומות בשטח כולל של כ-45 אלף מ"ר למשרדים ולמגורים, במקום שטחי השכרה בהיקף נוכחי של כ-5,500 מ"ר. בעניין הנכס בנתניה, הממוקם באזור התעשייה הדרומי של העיר, מציינים באינטרגאמא כי הוא "אינו משועבד כיום, ומאפשר לחברה גמישות פיננסית גבוהה לצורך הרחבה מהותית של פעילותה".

לגבי פעילות הייזום שלה בתחום הנדל"ן למגורים מפרטת אינטרגאמא, כי היא שותפה בהחזקות מיעוט בשני פרויקטים בצפון תל אביב, בכיכר המדינה ובמתחם בזל, שם מתוכננות לקום כ-360 דירות במסגרת פרויקטים של התחדשות עירונית, שמועד השלמתם מתוכנן לשנים 2023-2025.

לפי הצפי שמציגה החברה, היקף ההשקעה בפרויקטים, שאותם מבצעת חברת תדהר ומשווקת אקרו נדל"ן, יגיע לכ-50 מיליון שקל, והחזר ההשקעה צפוי להסתכם בכ-70 מיליון שקל.

אינטרגאמא, כאמור, מתמקדת כיום בפיתוח פעילות הנדל"ן שלה, אחרי שנפרדה מהחזקותיה ברפק תקשורת ובאו.אר.טי טכנולוגיות, שמכירות שביצעו בשנים קודמות הניבו להן ולאינטרגאמא רווחי עתק. מדובר במכירת מניות חברת אורפק שהחזיקה או.אר.טי ב-2017 תמורת כ-121 מיליון דולר, אשר הובילה את אינטרגאמא לסכם את אותה שנה ברווח נקי של 111 מיליון שקל, ומכירת מניות חברת התקשורת אר.אר מדיה (RRMedia) על-ידי רפק ב-2016 תמורת כ-300 מיליון שקל, שנה שאותה סיכמה אינטרגאמא ברווח נקי של כ-77 מיליון שקל. את 2018 סיכמה אינטרגאמא ברווח נקי של 18 מיליון שקל, אחרי ששמרה על יציבות בהכנסותיה, ושיפרה את הרווח הגולמי והתפעולי. 

אינטרגאמא עברה לידי אורן בשנת 1998, אחרי שכיהן בה כמנכ"ל משנת 1977 תחת ידיה של החברה לישראל. מי שעומדת בראשות אינטרגאמא מתחילת 2018 היא בתו של אורן, רות אורן הומונאי.