ליברמן: נתניהו מכשיר ממשלה צרה בתמיכת ערבים מבחוץ

יו"ר ישראל ביתנו אמר היום בישיבת סיעת מפלגות כי "נתניהו נוהר לכיוון המפלגות הערביות, וזה יעלה למשלם המסים הרבה מאוד כסף" • ליברמן התייחס למאמרי הדעה של נתן אשל שקראו לשיתוף-פעולה בין הימין והציבור הערבי, ואמר: "מאמרים אלה לא יכולים להתפרסם ללא ידיעת ראש הממשלה"

אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו / צילום: שלומי יוסף
אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו / צילום: שלומי יוסף

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר היום (ב') בישיבת סיעת מפלגתו בכנסת כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכנן ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות מבחוץ. "בלוני הניסוי של הימים האחרונים לא מותרים מקום לספק", אמר ליברמן. "ראש הממשלה אמר שהערבים נוהרים, אבל במקרה הזה ראש הממשלה נוהר לכיוון המפלגות הערביות, וזה יעלה למשלם המסים הרבה מאוד כסף - אם מישהו חושב שזה תסריט דמיוני, זה לא".

בימים האחרונים העלה ליברמן את סרטון הווידאו הראשון לקמפיין הבחירות השני ב-2019, ובו הוא מזהיר את הבוחרים מפני תמיכה בכחול לבן ו/או הליכוד, כיוון שהם ימכרו הכול לסיעות החרדיות. "תצביעו לליברמן ותקבלו ממשלה לאומית ליברלית", נאמר בסרטון.

 

בישיבת הסיעה היום אמר ליברמן כי שני המאמרים של נתן אשל, בעיתון "הארץ" וב"מקור ראשון", הם אלה שצריכים להדליק נורה אדומה. "כל מי שמכיר את הנפשות, ברור לו שמאמרים אלה לא יכולים להתפרסם ללא ידיעה של ראש הממשלה. אשל לא היה מפרסם זאת, בטח לא פעמיים, על הברית המחויבת מציאות בין המפלגות הערביות לבין הליכוד. הוא ניסה לטשטש את זה בכך שדיבר על הציבור הערבי, אבל ברור שזה בלון ניסוי להכשיר את המהלך הבא של נתניהו... בליכוד הבינו שלא יהיה להם 61 בלי ישראל ביתנו, ולכן החליטו לבנות מהלך עם המפלגות הערביות".

לפני יומיים הגיב יו"ר רע"ם מנסור עבאס לרמיזות מן הליכוד וכתב שהם צריכים "לחשוב מחוץ לקופסה".

בליכוד הגיבו ביממה האחרונה - דובר הליכוד יונתן אוריך אמר אתמול: "אני חוזר ומבהיר בשם הליכוד: לא היה שום תיאום עם המפלגות הערביות - לא היו דברים מעולם". 

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי ליברמן: "פייק ניוז מנותק מהמציאות. לא היה ולא יהיה שיתוף פעולה בין הליכוד לבין המפלגות הערביות. ראש הממשלה נתניהו יפעל להקמת ממשלת ימין בהובלת הליכוד".