"דאגה לקאנצלרית!": כלי התקשורת בגרמניה מדווחים על התקף רעד נוסף למרקל

אנגלה מרקל, קאנצלרית גרמניה, תועדה בטקס מינוי שרת משפטים חדשה לגרמניה, שהתקיים בארמון נשיא גרמניה בברלין, כשהיא רועדת ומשלבת את זרועותיה בניסיון להשתלט על כך • זו הפעם השנייה בזמן קצר שהקאנצלרית סובלת מתופעה זו, ושהיא מתועדת באופן פומבי

אנגלה מרקל / צילום: רויטרס, Hannibal Hanschke
אנגלה מרקל / צילום: רויטרס, Hannibal Hanschke

קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל תועדה הבוקר (ה') שוב כשהיא סובלת מרעד בלתי נשלט, בפעם השנייה בתוך עשרה ימים. מרקל תועדה בטקס מינוי שרת משפטים חדשה לגרמניה, שהתקיים בארמון נשיא גרמניה בברלין, כשהיא רועדת ומשלבת את זרועותיה בניסיון להשתלט על כך. כלי התקשורת בגרמניה מיהרו לדווח על התיעוד, משום שזו הפעם השנייה בזמן קצר שהקאנצלרית סובלת מתופעה זו, ושהיא מתועדת באופן פומבי. "דאגה לקאנצלרית!", כתב הבוקר העיתון היומי "בילד".

בפעם הקודמת תועדה מרקל כשהיא רועדת באופן קיצוני יותר, כשהיא עומדת לצדו של וולודומיר זלנסקי, הנשיא האוקראיני הנבחר, ומכווצת שפתיה ומאגרפת את ידיה בניסיון להשתלט על הרעד. אז נומקה התופעה בחום ששרר בברלין באותו היום (מעל 30 מעלות) וב"התייבשות קלה" של הקאנצלרית. היא עצמה אמרה אז לתקשורת כי "הרגישה הרבה יותר טוב" אחרי שלוש כוסות מים. רופאים שרואיינו בתקשורת הגרמנית אמרו אז כי הרעד לא מהווה סיבה לדאגה משום שהוא נמשך זמן קצר בלבד (כדקה-דקה וחצי).

באירוע היום סירבה מרקל בהנדת ראש להצעה לכוס מים, והמשיכה לעמוד לצד נשיא גרמניה פרנק-ולטר שטיינמאייר במהלך הטקס. דוברה, שטפן זייברט, אמר לתקשורת כי הקאנצלרית "מרגישה מצוין" וכי תיסע כמתוכנן לפסגת ה-20 G ביפן היום. הוא הוסיף כי ברגע שמרקל נעה ולא עמדה במקום, היא הרגישה יותר טוב.

מרקל, המכהנת כקאנצלרית גרמניה כבר 16 שנים, הודיעה בעבר כי זו הכהונה האחרונה שלה, וכלי התקשורת בגרמניה עסוקים בחודשים האחרונים בהערכות מתי תפרוש, בין אם בשבועות הקרובים - אחרי שורת מינויים באיחוד האירופי - או שתמשיך לכהן גם בשנה הבאה.