עמיר פרץ בטמרה: "בשבילי ובשביל העבודה אתם שותפים מלאים, לא רק מצביעים פוטנציאליים"

החלו הקמפיינים של המפלגות השונות על הקול של הציבור הערבי • "שד הגזענות יחוסל ולא יהיה חלק מישראל הדמוקרטית לאחר הבחירות הקרובות", כך אמר יו"ר העבודה עמיר פרץ היום בכנס בחירות של המפלגה • גם באירוע שבתרבות בבאקה אל גרביה ניסו הפוליטיקאים למשוך אליהם את האזרחים הערבים

עמיר פרץ נואם בכנס מפלגת העבודה / צילום: מטה מפלגת העבודה
עמיר פרץ נואם בכנס מפלגת העבודה / צילום: מטה מפלגת העבודה

שני ראשי מפלגות הקדישו את השבת שלהם לפגישות וכנסים בחברה הערבית. יו"ר מרצ החדש ניצן הורביץ הופיע בשבת בבוקר בפני ציבור בוחרים בשבתרבות בעיר באקה אל גרבייה, ויו"ר העבודה החדש עמיר פרץ כינס היום כנס בחירות בטמרה ולאחר מכן בבית-ג׳אן.

בטמרה אמר פרץ: "בחרתי במקום הזה לכנס הבחירות הראשון שלנו כי בשבילי ובשביל העבודה אתם שותפים מלאים, לא רק מצביעים פוטנציאליים. יחד ניצור שותפות וברית חיים. שד הגזענות יחוסל ולא יהיה חלק מישראל הדמוקרטית לאחר הבחירות הקרובות".

בזירה הפוליטית מבינים ששיעור ההצבעה הנמוך בחברה הערבית מאפשר לפוליטיקאים רבים לפנות ולנסות לשכנע את המצביעים הערבים לצאת מן הבית ב-17 בספטמבר כדי לעשות תיקון ולהעלות את מספר המנדטים.

גם יו"ר מרצ, ניצן הורביץ, הופיע הבוקר בשבת תרבות בעיר באקה אל גרבייה (בהנחיית החתומה על כתבה זו). הורביץ סיפר שבכוונתו להתחיל את המהלך שהובילה זנדברג, חיבור חזק עם הציבור הערבי וכי בניגוד לשאר המפלגות מרצ אינה מגמגמת בנוגע לתוכניות אל מול עזה. הורביץ הדגיש, כי מדיניות ה"הפרד ומשול", כלומר התנהלות שונה אל מול החמאס ואל מול הפתח, של הליכוד, אינה הדרך של מרצ וכי הם מאמינים שיש לעבוד מול הפלסטינים כעם אחד.

טל שניידר וח"כ עופר שלח באירוע שבתרבות / צילום: שירלי קנטור
 טל שניידר וח"כ עופר שלח באירוע שבתרבות / צילום: שירלי קנטור

הורביץ נשאל על ניהול קמפיין כאיש קהילת הלהט"ב וכשהוא מתכוון להגיע ליישובים הערבים ולחבר קהלים, וציין שהקהל הערבי אינו אחד, ומורכב מן הגוונים השונים של החברה הישראלית וכי אין צורך לשפוט את החברה הערבית בסטריאוטיפים.

ח"כ עופר שלח, מכחול לבן, שהופיע גם הוא בבאקה אל גרביה, לא יכול היה להתחייב כי ברשימת כחול לבן ישובץ מועמד או מועמדת בן החברה הערבית, מוסלמי או נוצרי, אך ציין כי אם הדבר היה תלוי רק בו, זה היה בהחלט קורה.