הושג הסכם בין פרץ לסמוטריץ' לקראת הבחירות לכנסת ה-22

כעת לאחר שהושגו ההבנות בין סמוטריץ' לפרץ הזרקור מופנה לבנט ושקד, שרק לפני פחות משנה ביקשו להתפצל מהבית היהודי והקימו את "הימין החדש" • גורם בכיר בבית היהודי מסר ל"גלובס" כי בשבוע הבא אמור בנט להיפגש עם רפי פרץ ולנסות לגשר על הפערים

בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ, איחוד מפלגות הימין / צילום: דוברות הבית היהודי
בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ, איחוד מפלגות הימין / צילום: דוברות הבית היהודי

השרים הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' חתמו על אשרור הסכם איחוד מפלגות הימין כפי שנחתם לפני הבחירות הקודמות. לפי ההסכם פרץ יעמוד בראש הרשימה וסמוטריץ' יהיה סגנו. החלוקה לתפקידים הממשלה ובכנסת תהיה מתואמת בין השניים. השרים כאמור אשררו את ההסכם בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי וקראו לאיתמר בן גביר להיפגש באופן מיידי כדי לסגור הסכם ריצה משותפת עם עוצמה יהודית, על בסיס השותפות הקיימת. 

בהודעה שנמסרה נאמר "אנחנו בתקופה שבה נדרש גילוי אחריות וגיבוש אחדות בציונות הדתית ובימין האמיתי כדי להביא למיקסום הפוטנציאל האלקטורלי ולמניעת בזבוז קולות שכבר הביא למניעת האפשרות להקמת ממשלת ימין ולבחירות חדשות".

עוצמה יהודית הגיבה בשלילה לקריאת סמוטריץ' ופרץ לחזור ולחתום עימם על הסכם ריצה משותפת. "מי שרוצה חיבור לא משתמש וזורק" כותרת התגובה. בהודעה נאמר כי עוצמה יהודית מאחלת בהצלחה לבית היהודי ותקומה ומתפללת שיעברו את אחוז החסימה, ולא יזרקו לפח אלפי קולות, "ההודעה לפיה הם קוראים לנו להתחבר אליהם היא עוד ספין תקשורתי לאחר שבחודשיים האחרונים העדיפו בבית היהודי להפר את כל הסיכומים עם עוצמה יהודית, ובין השאר סירבו לאפשר לנציג מטעם עוצמה להיות נוכח בצוות המו"מ הקואליציוני ובמהלך החודש האחרון לא הפסיקו לתדרך ולהכפיש את עוצמה יהודית". 

החתימה הזו מפנה את המוקד כעת לבנט ולשקד. פרץ וסמוטריץ' קוראים בהודעה גם לאיילת שקד ונפתלי בנט להיכנס למשא ומתן מיידי במטרה לרוץ בפתק אחד. בנט ושקד לא החליטו עדיין אם לרוץ יחדיו או ששקד תצטרף בנפרד לרשימה המשותפת בימין. בינתיים שקד שחזרה אתמול לאחר טיול משפחתי בצפון אמריקה, מתעקשת על המקום הראשון ברשימה. סמוטריץ' הודיע כי הוא מוכן לאפשר לה זכות ראשונים לתפקיד בממשלה אם תהיה מוכנה להיכנס במקום השני ברשימת האיחוד. עם בנט המצב מורכב יותר, אבל גורם בכיר בבית היהודי מסר ל"גלובס" כי בשבוע הבא אמור בנט להיפגש עם רפי פרץ ולנסות לגשר על הפערים.