דרעי: סמוטריץ' צריך לפעול משפטית נגד תחבורה ציבורית בשבת

בהשקת קמפיין הבחיירות של ש"ס, דרעי האשים את ליברמן בבחירות אך אמר שאינו תוקף אותו כי הוא "מעולם לא פגע אפילו בכוס מים של אדם דתי" • דרעי הציב רשימת הבטחות ובהן: העלאת שכר המינימום באלף שקל, חידוש פרויקט שיקום השכונות, טיפול שיניים חינם לקשישים וחינוך חינם מגיל אפס

אריה דרעי באירוע ההשקה של קמפיין ש"ס / צילום: יעקב כהן
אריה דרעי באירוע ההשקה של קמפיין ש"ס / צילום: יעקב כהן

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר באירוע השקת קמפיין הבחירות בירושלים כי לא יהיה בשום ממשלה הכוללת את יאיר לפיד, אך אינו פוסל את חברי כחול לבן האחרים גנץ ואשכנזי. בתשובה לשאלת "גלובס", אמר דרעי כי לפי הערכתו נתניהו יצליח לגבש רוב של 61 חברי כנסת לממשלה הבאה גם בלי ליברמן, וכי יש הבנה הדדית כי ש"ס תהיה בכל ממשלה שנתניהו יקים. לדבריו, גם אם לא יהיה רוב של 61, נתניהו יקבל רוב במספר הממליצים להקים את הקואליציה, ולהערכתו יצליח גם במצב הזה להקים ממשלה.

לדברי דרעי, ש"ס תמשיך בתמיכתה הקבועה והבטוחה בנתניהו: "המסר שלנו ברור - נתמוך בנתניהו שיקים את הממשלה הבאה. ש"ס היא המזוזה של הליכוד, וזה חשוב במיוחד עכשיו לאור המאבק על הסטטוס-קוו ועל הצורך להישאר מדינה יהודית ולא מדינת כל אזרחיה". דרעי מתח ביקורת על אביגדור ליברמן ואמר שהוא האשם היחיד בבחירות המיותרות. עם זאת, דרעי הסביר כי אינו תוקף בקמפיין את ליברמן כי הוא "מעולם לא פגע אפילו בכוס מים של אדם חרדי או דתי".

"עשינו איתו שיתופי-פעולה רבים", הסביר דרעי, "כולל בבחירת ראש עיריית ירושלים, משה ליאון. אבל כעת הוא החליט שכדי לקבץ מנדטים עליו לצאת נגד החרדים. שיבושם לו. אנחנו לא נעזור לו בזה, והוא ישרת את בוחריו מהאופוזיציה".

"אצל ליברמן, מילה זו רק מילה", ליגלג דרעי.

ש"ס תדגיש בקמפיין הזה את הסוגיות החברתיות כלכליות ודרעי הציב רשימת הבטחות ובהן: העלאת שכר המינימום באלף שקל ל-6,300 שקל; הקמת רשות ממשלתית למלחמה בעוני תחת משרד הפריפריה שתכין תוכנית לאומית למאבק בעוני ותאגד משאבים לשם כך; חידוש פרויקט שיקום השכונות (הבטחת בחירות חוזרת של דרעי שלא התממשה); טיפולי שיניים חינם לקשישים וחינוך חינם מגיל אפס - שני פרויקטים שיחלו בשכונות מצוקה ומוקדי עוני.

הסיבה להדגשה הזו ברורה - ניסיון לקבל את בוחרי כחלון, ודרעי אף ציין זאת במפורש. לדבריו, ש"ס וכחלון עבדו יפה בקדנציה האחרונה למען האוכלוסיות החלשות וכעת כשהוא התחבר לליכוד, נותרה ש"ס היחידה עם האג'נדה החברתי בצד הימני של המפה. הוא תקף בעניין את נתניהו והליכוד, המקבל לדבריו את רוב קולותיו מהשכבות החלשות אך לא פועל למענן. דרעי אמר כי יש לו מחלוקות קשות עם נתניהו הדוגל לדבריו ב"כלכלה אמריקאית" - "אנחנו נקדם כלכלה יהודית חומלת", אמר דרעי.

עם זאת, דרעי אמר כי ש"ס היא מפלגה אחראית ותסייע להקטנת הגירעון ולשמירה על מעמדה הכלכלי היציב של המדינה, תוך רגישות חברתית ומניעת קיצוץ בשכבות החלשות.

בענייני דת ומדינה אמר כי יאבק לשמירה על הסטטוס-קוו, בעיקר בסוגיית השבת. הוא קרא לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' לבחון את היוזמות החדשות לתחבורה ציבורית בכמה מהרשויות ולפעול נגדן משפטית: "אנחנו נתייצב לצידו", אמר דרעי.

ש"ס לא תשנה ככל הנראה את רשימתה מהכנסת האחרונה, ודרעי ואנשיו מקווים כי לכל הפחות ישמרו את ההישג של 8 המנדטים מהבחירות באפריל.