הדרך למיזוג בין מפלגת כולנו והליכוד נסללה סופית בבג"ץ

בית המשפט העליון דחה את עתירתו של ח"כ אריאל קלנר ממפלגת הליכוד נגד המיזוג העתידי של מפלגת כולנו לתוכה • בנוסף, בית המשפט העליון קבע כי לא יתערב בהחלטה פנימית של הליכוד בנוגע למיזוג כולנו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון / צילום: קובי גדעון, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון / צילום: קובי גדעון, לע"מ

שופטי בית המשפט העליון, אסתר חיות, עוזי פוגלמן ודפנה ברק-ארז, קיבלו את עמדת הליכוד ודחו את העתירה של ח"כ אריאל קלנר מהליכוד נגד המיזוג של סיעות הליכוד וכולנו. בכך נסללה סופית הדרך למיזוג שתי המפלגות לקראת הגשת הרשימות ביום חמישי הקרוב, כאשר משה כחלון יוצב במקום החמישי ברשימה, ושאר חברי סיעתו ישולבו ברשימת הליכוד עד למקום ה-35.

בית המשפט העליון קבע כי סעיף 57א לחוק הבחירות, נועד למנוע תופעות פסולות של עריקת יחידים או קבוצות ממפלגה אחת לאחרת - ולא את מקרה כולנו, שבו כולם עברו יחדיו.

"בהינתן ההיסטוריה החקיקתית של תיקון החוק והתכלית האובייקטיבית שאותה נועד תיקון זה להגשים, אני סבורה כי יש לדחות את עמדת ח"כ קלנר, לפיה סעיף 57א לחוק הבחירות נועד לחול על מצב דברים שבו סיעה שלמה מחליטה לחדול מלהתקיים ולהתמזג לקראת מערכת הבחירות הבאה אל תוך סיעה אחרת. החלטה כזו נטועה כולה בשדה הפוליטי, ואותה, כפי שצוין לעיל, לא ראה המחוקק להגביל", כתבה נשיאת העליון חיות בהחלטתה.

בנוסף, בית המשפט העליון החליט כי לא יתערב בהחלטה פנימית של הליכוד בנוגע למיזוג כולנו, לרבות באשר לטענה כי תקנון הליכוד מחייב את אישור המיזוג במרכז המפלגה ולא באמצעות מזכירות התנועה.