ח"כ רועי פולקמן הודיע: אני פורש מהכנסת

הודעת יו"ר סיעת כולנו לשעבר נמסרה לאחר החלטת ביהמ"ש העליון לאשרר את מיזוג סיעת כולנו לתוך מפלגת הליכוד • פולקמן ציין בהודעתו כי על אף שהוא מכבד ומעריך את חבריו בתנועת הליכוד, "מקומי בעת הזו איננו שם" • מי שתיכנס כעת לרשימה מטעם כולנו היא ככל הנראה טלי פלוסקוב

רועי פולקמן/ צילום: תמר מצפי
רועי פולקמן/ צילום: תמר מצפי

עם החלטת בית המשפט העליון לאשרר את מיזוג סיעת כולנו לתוך מפלגת הליכוד, הודיע היום (א') ח"כ רועי פולקמן, מי שהיה יו"ר סיעת כולנו, כי הוא מוותר ולא ייכלל ברשימת הליכוד לכנסת ה-22. פולקמן אמור היה להיות משובץ במקום ה-35 ברשימה המשותפת.

בהודעת הפרישה שלו כתב פולקמן: "מיד לאחר פיזור הכנסת והסיכום הראשוני בין הליכוד וכולנו על ריצה משותפת, שקלתי להודיע כי אין בכוונתי להשתלב ברשימת הליכוד לכנסת ה-22, זאת למרות המקום שהוצע לי ברשימה. התבקשתי מצד חבריי למפלגה לא למהר לקבל החלטות, וכך עשיתי. המתנתי לראות שאכן הדבר מנוי וגמור ומה יהיו המשמעויות.

"היום, לאחר החלטת בית המשפט העליון, העניין סופי. לפיכך הודעתי ליו"ר מפלגתי כי אני מוותר על מקומי ברשימה לכנסת ה-22. את שאיפתי לעשות ולתרום לא מיציתי, ואני משוכנע שאמצא את דרכי לעשייה למען הציבור גם בעתיד", כתב פולקמן.

פולקמן ציין בהודעתו כי על אף שהוא מכבד ומעריך את חבריו בתנועת הליכוד, "מקומי בעת הזו איננו שם". לדבריו, כולנו בת עשרת החברים בכנסת ה-20 הייתה בראש ובראשונה סיעה חברתית, "שבפעם הראשונה מאז המחאה החברתית בשנת 2011 הביאה בשורה אמיתית למעמד הביניים ולשכבות החלשות בישראל. צמצום פערים ושוויון, ולא רק שוק חופשי וצמצום רגולציה, זאת לצד שמירה על ממלכתיות ודוגמה אישית".

בדבריו של פולקמן נשלחה גם ביקורת לליכוד: "אפשר וצריך לעשות רפורמות בתחומים רבים, אבל בלא דה-לגיטימציה לתקשורת, לעובדי המדינה ולרשויות אכיפת החוק",  כתב.

עוד ציין פולקמן כי הוא גאה מאוד בתוכנית "מחיר למשתכן", שהיוותה בשורה לאלפי זוגות צעירים. בנוסף, ציין, "אני גאה בתפקידי בריכוז עבודת ועדת הכספים בשלושה תקציבים וחוקי הסדרים, שכללו רפורמות אדירות במערכת הבנקאות והאשראי, ברפורמות עבור עסקים קטנים, בפעולות לחיזוק מעמד הביניים ולצמצום הריכוזיות במשק".

הוא ממשיך ומונה כ-16 חוקים שהיה אחראי על העברתם לרבות חוק מכון התקנים, חוק מוסר תשלומים, חוק דיור בהישג יד, חוק שכירות הוגנת, חוק גרייס למשכנתאות וגם עבודה קשה שלא הושלמה ותושלם על-ידי אחרים, על חוק עידוד השקעות בבנייה להשכרה ארוכת-טווח.

עוד מדגיש פולקמן את חלקו בשמירה על הממלכתיות בכנסת ה-20. "בגיבוי יו"ר מפלגתי, מנעתי את ביטול חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו בסעיף 1 (ד) בחוק הלאום, וסייעתי בהקמת תאגיד השידור הציבורי כגוף תקשורת עצמאי ולא פוליטי אשר מזרים מאות מיליוני שקלים לתעשיית היצירה הישראלית.

"אני גאה בעובדה שמנעתי את קידומם של חוק המינויים הפוליטיים המורחב, ושל גרסה קיצונית של חוק המינויים הפוליטיים של יועצים משפטיים, שגורמים בקואליציה ניסו לקדם. גם חוק ההמלצות עבר לבסוף בגרסה מרוככת ולא מזיקה בזכות התערבותי כיו"ר סיעת כולנו", מסכם פולקמן.

לדבריו, "אני עדיין סבור כי הדרך של ימין חברתי וממלכתי היא הדרך הפוליטית הנכונה עבור מדינת ישראל. אך מעבר לכך, נכונה פוליטיקה של עשייה, של העמקה ושל יסודיות. פוליטיקה של התנגדות לשיח אלים, בריוני וקיצוני, ושל חיפוש דרך האמצע ולא השוליים". 

מי שתיכנס כעת לרשימה מטעם כולנו היא ככל הנראה טלי פלוסקוב, שהייתה ראשת עיריית ערד מטעם מפלגת ישראל ביתנו ואחר-כך חברת כנסת. פלוסקוב שולבה ברשימת כולנו בשנת 2015 בדקה ה-90 אחרי שצגה מלקו, שהייתה אמורה להיות ברשימת המפלגה, לא התפטרה בזמן מעבודתה ברשות השידור ולכן נפסלה על-ידי ועדת הבחירות המרכזית.

ברקע שילובה של פלוסקוב ברשימת הליכוד, עומד הלחץ שמפעילים בליכוד כיום כדי לזכות במקסימום קולות מן הרחוב הרוסי.