תכינו פופקורן: מלחמת הסרטונים של הליכוד וכחול לבן

בסרטון של כחול לבן נראים קונים במכולת נדהמים לגלות מס מיוחד שהושת במטרה לסייע לרה"מ להיחלץ מדין פלילי • בליכוד הפיקו היום סרטון המאשים את גנץ בחבירה למפלגות הערביות • ח"כ מאיר כהן: "נתניהו בלחץ, ושוב הוא פונה להסתה ולשקרים. העובדות מצביעות בבירור שהוא פיזר את הכנסת בדיל ובתמיכתן של הסיעות הערביות"

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ / צילום: דוברות הכנסת
יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ / צילום: דוברות הכנסת

מפלגת כחול לבן פרסמה הבוקר סרטון המזהיר את הציבור מפני "מס ביבי". השחקנים בסרטון נראים נדהמים לגלות בעת קניותיהם במכולת, שמחירי המוצרים עלו בשל מס מיוחד שהושת במטרה לסייע לראש הממשלה להיחלץ מדין פלילי.

 


מנגד, בליכוד הפיקו היום סרטון המאשים את ח"כ בני גנץ בחבירה למפלגות הערביות. בסרטון נשמע גנץ אומר: ״תמיד נשמח לכל שיתוף פעולה שאפשר עם החברים הח"כים הערבים". בציוץ נכתב: "גנץ: 'אקים ממשלה עם המפלגות הערביות'. מי שרוצה ממשלת ימין חייב להצביע רק לליכוד!"

 

הדברים מגיעים אחרי ראיון ממושך שהעניק אתמול גנץ להלא-TV ואתר פאנט. גנץ התייחס בראיון בהרחבה לשאלת האלימות ביישובים וכפרים ערבים, לסוגיות תכנון ובניה בחברה הערבית וגם נשאל על שיתופי פעולה עם חברי כנסת ערבים.

בראיון הוא ציין שלא ישבץ, ככל הנראה, נציג מוסלמי ברשימה, מעבר לנציגה הדרוזית שכבר משובצת ברשימת כחול לבן.

באשר לשיתוף פעולה גנץ אמר כי "חובתו של כל הציבור, כולל ערביי ישראל, ללכת להצביע. לא אכנס למה יצביעו, אשמח אם יצביעו לי. מהרגע שיצביעו, כל אפיק שישרת את כלל החברה בישראל, אשמח לקדם אותו. לגבי הגוש החוסם, נחכה ליום אחרי הבחירות".

בליכוד ציטטו את המשפט של גנץ "תמיד נשמח לכל שיתוף פעולה עם הח״כים הערבים".

יצויין שלפני החלטת נתניהו שלא להחזיר את המנדט לנשיא ותחת זאת לפזר את הכנסת, פרסם נתן אשל, יועצו הקרוב של נתניהו וגם מי שניהל את המו"מ מטעם הליכוד, שני טורי דעה התומכים בקידום מהלכים של הליכוד אל מול נציגי החברה הערבית.

בנוסף, נתניהו והליכוד זכו לתמיכת סיעות ערביות בהצבעה בנושא מינוי מבקר המדינה וגם במהלך לפיזור הכנסת. מאחורי הקלעים דווח שהדברים נעשו באמצעות דיל פוליטי, שכלל גם את השהיית פינוי חאן אל אחמר, אך בליכוד לא אישררו את המידע.

אחר-הצהריים הגיבו בכחול לבן לוידאו הנ"ל. ח"כ יועז הנדל אמר: "במפלגת ביבי מאשימים את כולם בשת"פ עם הערבים. ובכן, הערבים הם אזרחים ישראלים. אחריותנו שישתלבו עם זכויות וחובות מלאים. הרשימה הערבית לעומת זאת, פוגעת בדו קיום ומעודדת לאומנות. לכן תמוה השת"פ האחרון בין ביבי לטיבי - ההליכה לבחירות נגד האינטרס הישראלי ובחירת מבקר המדינה".

סגן יו"ר הכנסת ח"כ מאיר כהן: "נתניהו בלחץ, ושוב הוא פונה להסתה ולשקרים. העובדות מצביעות בבירור שהוא פיזר את הכנסת בדיל ובתמיכתן של הסיעות הערביות ואף בחן לקבל מהן תמיכה במטרה להקים ממשלה צרה".