סוגרים רשימות לקראת הבחירות: עוצמה יהודית לא צורפה לאיחוד הימין

איתמר בן גביר אמר הלילה בהודעה לתקשורת כי נפתלי בנט אשם בכך שהוא לא משולב לתוך איחוד הימין • מפלגת עוצמה יהודית נרשמה להתמודד בבחירות באופן עצמאי בנפרד מרשימות הימין • איחוד הימין הגיש את רשימתו הסופית

סיעת ש"ס סוגרת את רשימתה לבחירות / צילום: טל שניידר, גלובס
סיעת ש"ס סוגרת את רשימתה לבחירות / צילום: טל שניידר, גלובס

בוועדת הבחירות המרכזית בכנסת נמשך תהליך הגשת הרשימות.

ש"ס ויהדות התורה הגישו את רשימותיהן ראשונות היום (ה') אחר הצהריים. בנוסף, המפלגה הדתית נעם המעוניינת להוביל מהלכים נגד משפחות להט"ביות (מפלגת הר המור, הרב טאו) נרשמו אף הם וזאת לאחר שבימים האחרונים הם הודיעו כי ישאפו לסגור סיכום פוליטי עם מפלגת עוצמה יהודית, בראשות איתמר בן גביר, שלא הצטרפה אליהם בסופו של דבר. זאת, כדי למצות את המו"מ הפוליטי עם הימין המאוחד בראשות איילת שקד.

במקביל, איתמר בן גביר אמר הלילה בהודעה לתקשורת שנפתלי בנט אשם בכך שהוא לא משולב לתוך איחוד הימין. "נפתלי בנט, יש לו ברית אחים עם לפיד, הוא הוביל לפיצוץ ההסכם עם הימין המאוחד. אני מקווה שבנט לא יהיה חתום על הקמת ממשלת שמאל. הציעו לי מקום שמיני וסגן יו"ר הכנסת או סגן שר או יו"ר ועדה, אבל אותי מעניין רק האידיאולוגיה", אמר בן גביר. לדבריו, איילת שקד קיימה עמו שיחות שרק לפרוטוקול ולא מתוך כוונת איחוד.

מפלגת עוצמה יהודית נרשמה להתמודד בבחירות לכנסת ה-22 באופן עצמאי, בנפרד מרשימות הימין. מגעים של השעה האחרונה, כמעט לפני שעת סגירת עבודת ועדת הבחירות עלו בתוהו. איתמר בן גביר המוביל את הרשימה שהה במשך כל השעתיים האחרונות במסדרון הכנסת מחוץ לחדר ועדת הבחירות, אך סירב להצעות שנשלחו לו מטעם ראשי מפלגות הימין.

איילת שקד, נפתלי בנט והשרים בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ שהו במרבית הזמן בתוך הבניין, אך לא נצפו באיזור הכניסה לוועדת הבחירות. בשעה מאוחרת ניסה השופט העליון מלצר לרמוז לנוכחים הרבים מחוץ לחדר הועדה, שהשעון מתקדם וכי עליהם לקבל החלטות. המחלוקת בין בן גביר לבין ראשי הימין נותרה המיקום ברשימה. בן גביר רצה את המקום החמישי, אך באיחוד הימין הציעו לו את המקום השמיני. עוד במהלך ישיבת אנשי עוצמה יהודית אל מול השופט מלצר, המשיכו שליחים להיכנס ולצאת מן החדר וככל הנראה להעביר מסרים והצעות שונות.

באשר לחוסר הצלחת איחוד הימין להגיע להסכם עם בן גביר, אמר השר לוין (הליכוד) ישר אחרי שמפלגתו הגישה את הרישום: "אי אפשר לנהוג פעם שניה בחוסר אחריות. בנט ושקד, שלא עברו את אחוז החסימה בפעם הקודמת, ובגללם אנחנו בבחירות, עושים אותו הדבר גם הפעם. הם קיבלו ארבעה מקומות בעשיריה של הימין המאוחד, והם היו חייבים לוותר על מקום אחד כדי להשיג אחדות. אנחנו נהגנו באחריות, וחבל מאוד שזה לא קורה כך בימין המאוחד. הציבור צריך להיזכר מה קרה בפעם הקודמת כאשר הוא הצביע ליברמן וקיבל בחירות חדשות, והצביע שקד ובנט שלא עברו את אחוז החסימה, וקיבל בחירות נוספות".

איחוד הימין הגיש את רשימתו הסופית לכנסת ה-22 בסדר הבא: 1. איילת שקד, 2. הרב רפי פרץ, 3. השר בצלאל סמוטריץ' 4. נפתלי בנט 5. ח"כ מוטי יוגב 6. ח"כ אופיר סופר 7. מתן כהנא 8. ח"כ עידית סילמן 9. רוני ססובר 10. אורית סטרוק 11. שי מימון 12. שולי מועלם 13. הרב אלי בן דהן 14. יוסי כהן 15. שירלי פינטו 16. דוידי בן ציון 17. יום טוב כלפון 18. עמיחי אליהו 19. משה פלד 20. מרים אברג'יל.

גם סיעות כחול לבן והליכוד הגישו את רשימותיהן הזהות לרשימות שהתמודדו בכנסת ה-21 (למעט תוספת כחלון). בהגשת רשימת כחול לבן, העיר להם השופט מלצר כי היה עליהם להגיש את ההסכמים הפוליטיים בין המפלגות חוסן, תלם ויש עתיד וכי יהיה עליהם להשלים את הניירת הזו.

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ נכנס לחדר הוועדה כדי לברך את יו"ר ועדת הבחירות ולהתבונן על ההליך. מיד לאחר מכן מחוץ לחדר הוועדה דיבר גנץ אל התקשורת ואמר: "אני מקווה שתהיה תקופת קמפיין הוגנת עם מערכה ראויה. אנחנו נוביל את ישראל לדרך חדשה מסודרת, מכבדת. נקרא לממשלת אחדות מיד אחרי הבחירות. הרשימה שלנו, היא נבחרת משובחת. החלטנו לא לבצע שום שינוי ברשימה. אותה הנבחרת".

עוד אמר גנץ כי הוא מאחל למפלגת העבודה שלא יכשלו. "הבנתי שהם לא מתכוונים להיות עם נתניהו אבל האם זה מה שיקרה בסוף אני לא יודע. הבחירות הללו הן כי נתניהו כשל מלהרכיב את השלטון. היתה לנתניהו ברירה להחזיר את המנדט".

המחנה הדמוקרטי בראשות ניצן הורביץ, סתיו שפיר ואהוד ברק אמורים להגיע להירשם בשלב הבא. הם פרסמו מראש את רשימת המועמדים שלהם לפי הסדר הבא: 1. הורביץ - מרצ 2. שפיר - התנועה הירוקה 3. גולן - ישראל דמוקרטית 4. זנדברג - מרצ 5. גילאון - מרצ 6. פריג' -מרצ 7. ביטון- ישראל דמוקרטית 8. כהן פארן- התנועה הירוקה 9. רוטמן - ישראל דמוקרטית 10. ברק - ישראל דמוקרטית 11. קריב - התנועה הירוקה.

ח"כ עמיר פרץ, יו"ר מפלגת העבודה המתין עם רישום מפלגת העבודה לרגעים האחרונים. לפני כניסת נציגיו לרישום המפלגה הודיע פרץ כי החליט לשריין מקום 11 ברשימה לח"כ לשעבר חיליק בר ולנציגים של המגזרים הדרוזים והערבים. חבר הכנסת לשעבר סאלח סעד נציג המגזר הדרוזי הוצב במקום התשיעי ברשימה, אחסאן חלילה נציג המגזר הערבי למקום ה-16 ברשימה, ופרחאן אבו ריאש, נציג המגזר הבדואי למקום ה-19 ברשימה. בנוסף המזכ"ל ערן חרמוני הוזז למקום השמיני ברשימה.