רה"מ נתניהו שוקל לפטר את שר התחבורה בצלאל סמוטריץ'

אתמול תקף סמוטריץ' בבוטות את נתניהו וטען כי הוא "ראש ממשלה חלש" • איילת שקד ניסתה למתן את דבריו של סמוטריץ' היום וגם הודיעה כי אינה פוסלת המלצה על בני גנץ לראשות הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

בליכוד מפיצים ידיעה ולפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל לפטר את שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' בשל דבריו הקשים על נתניהו אתמול בשתי הזדמנויות. בשעות הבוקר, על רקע ההחלטה שלא לאפשר כניסת יהודים למתחם הר הבית, כתב סמוטריץ' בטוויטר שההחלטה היא "בושה וחרפה" וטען שלנתניהו אין מספיק אומץ כדי לקבל את ההחלטה הנכונה (לדעתו של סמוטריץ'). אחר הצהריים, על רקע החלטת בית משפט מחוזי בנצרת שלא לאפשר אירוע במימון ציבורי של עיריית עפולה עם הפרדה בין נשים וגברים, כתב סמוטריץ': "ראש ממשלה חלש שמאה אחוז מהטרלול הזה מתרחש במשמרת שלו. אפס מנהיגות. אפס משילות. דינה זילבר היא ראש הממשלה האמיתי". עוד המשיך סמוטריץ וגידף את השופט אברהם על פסיקתו. "לשופט האוויל יש שם ותמונה. יונתן אברהם", הוא כתב. 

הבוקר ניסתה איילת שקד, העומדת בראש רשימת הימין המאוחד, למתן את הדברים. בראיון ברשת ב' אמרה כי "סמוטריץ' הוא קצת כמו טראמפ, לא שולטים בציוצים שלו. אני חושבת שהסגנון לא במקום, אבל במהות הוא צודק לחלוטין. מגיע לציבור החרדי ליהנות מאירועי תרבות בדיוק כמו שלך ולי מגיע". סמוטריץ' עצמו סירב להתנצל על דבריו רק אמר כי באו מתוך כאב. מירי רגב ואופיר אקוניס מהליכוד דרשו מסמוטריץ' לחזור בו או להתפטר. אקוניס אמר: "זאת אמירה שמחייבת התנצלות, וגם תזכורת: האחריות על מערכת המשפט בקדנציה האחרונה הייתה נתונה בידי מפלגתו שלו - ושרה מהרשימה שהוא חבר בה עמדה בראש המערכת".

דוברו של נתניהו יונתן אוריך צייץ כי האחרון שתקף את נתניהו מימין סיים מתחת לאחוז החסימה, והיום הופצו הידיעות על כך שנתניהו שוקל לפטר את סמוטריץ'. על פניו זו נראית אפשרות לא סבירה. עימות חזיתי עם מי שנחשב מתומכיו באיחוד הימין, יסייע לבנט ושקד, ששוקלים להמליץ על בני גנץ לראשות הממשלה. שקד אמרה היום בראיון רדיו כי "אם זו ממשלת ימין שמי שעומד בראשה הוא איש ימין, אנחנו לא פוסלים מפלגות ציוניות. אני לא פוסלת אנשים". עם זאת, עצם העימות טוב למפלגת ליכוד המבקשת לקחת מקולות רשימת איחוד הימין ולהחלישה. הקרב האלקטורלי בין הליכוד לאיחוד הימין צפוי אם כן להחריף.