יו"ר מפלגת זהות נפגש היום עם נתניהו, בפעם השניה תוך כמה ימים

הצדדים מתקרבים לסגירה לפיה פייגלין יפרוש מהתמודדות לכנסת ויקבל מנתניהו תפקיד

יו"ר מפלגת זהות משה פייגלין / צילום: ראובן קופיצ'ינסקי
יו"ר מפלגת זהות משה פייגלין / צילום: ראובן קופיצ'ינסקי

יו"ר מפלגת זהות, משה פייגלין, נפגש היום (ד') בפעם השניה בתוך כמה ימים עם ראש הממשלה נתניהו. בפגישתם נדונה רפורמת קנאביס ופייגלין מתכוון להביא את הנושא בפני מרכז מפלגת זהות, כהצעה לפרישה מן ההתמודדות.

בראיון לגלי צה"ל אמר פייגלין, "אנחנו מתקדמים להסכם לפיו אני מוותר על הריצה בתמורה לתפקיד בממשלה והעיקר הוא שאנחנו נפתח את שוק הקנאביס. אביא את ההסכם למתפקדי זהות ונחליט. נוצרה הזדמנות לא צפויה - להפוך את מה שנראה היה ככישלון להצלחה גדולה".

פייגלין סוחב עמו חובות גדולים מן ההתמודדות של מפלגת זהות בבחירות מועד א', ועל הפרק עומדת גם האפשרות שהליכוד יסייעו לפייגלין להחזיר כספים ששימשו אותו למימון הבחירות בראשית השנה. הפרטים בנוגע להסדרים הכספיים לא נמסרו.

אתמול (ג') נאם פייגלין בפני כנס פעילים בגני התערוכה ואמר כי אין סגירה (נכון לאתמול) על פרישה מן המירוץ. "ישנן הצעות רבות שמופנות אלינו. אם תגיע הצעה רצינית שלא ניתן יהיה לדחותה על הסף, נשקול אותה בכובד ראש ובכל מקרה נביא אותה בפני המתפקדים להכרעה".

לפני זמן קצר, משה פייגלין פרסם את ההודעה הבאה:

"אתמול, בשעת לילה מאוחרת, הגיע אליי בקשה לפגישה עם ראש הממשלה בעניין דרישתי לביטול רפורמת הקנאביס. בפגישה חזרתי והסברתי לראש הממשלה כי הרפורמה הזו הורגת חולים, הבאתי כדוגמה את מותה הטראגי של הצעירה סיוון מימוני ז"ל - שאתמול השתתפתי בהלוויתה ודרשתי את ביטול הרפורמה.

לשמחתי נכנס ראש הממשלה בעובי הקורה ובמשך שעות ארוכות ותוך התייעצות עם גורמי מקצוע גיבשנו פתרון שמשמעותו היא לגליזציה של שוק הקנאביס עבור החולים. כלומר, החולים יוכלו לרכוש את התרופה המגיעה להם, בדיוק ע"פ הזן והמינון שקבע הרופא המטפל, מכל ספק בארץ ובעולם דרך בתי המרקחת בישראל וללא התערבות נוספת של היק"ר.

מדובר בהצלת חיים של ממש, ובמידה ויתלוו אליה הישגים משמעותיים גם בתחום השוק החופשי, קידום העסקים הקטנים וחירות האדם בישראל, הישגים שיעוגנו בהסכם גלוי וחתום וביכולת פעולה למימושם מתוך הממשלה - אביא את האפשרות הזו בפני כלל חברי התנועה למשאל מתפקדים מסודר שבו יתבקשו להכריע אם לקבל את ההצעה ולפרוש הפעם מן המירוץ - או לדחותה ולהתמודד".

מהליכוד מסרו בתגובה: "ראש הממשלה נתניהו משקיע מאמצים אדירים במטרה למנוע בזבוז קולות בימין. יש התקדמות משמעותית בין הליכוד לבין פייגלין וזהות. עדיין לא הושג הסכם וכשיושג - נפרסם אותו. עיקרו של ההסכם עם פייגלין נוגע למדיניות של כלכלה חופשית".