ישראל קנדה תשפץ ותנהל את מלון גלי כנרת ב-32 מיליון שקל

החברה חתמה עם בעלת הנכס חוזה ניהול ל-25 שנה • הסכם השכירות הוא בהיקף של 7 מיליון שקל בשנה • בכוונת ישראל קנדה לשפץ את המלון בהשקעה של 32 מיליון שקל, כאשר הכוונה היא להפוך את גלי כנרת למלון יוקרה

קבוצת ישראל קנדה תשפץ ותנהל את מלון גלי כנרת בטבריה. החברה חתמה עם משפחת מורד, בעלת הנכס, חוזה ניהול ל-25 שנה. הסכם השכירות הוא בהיקף של 7 מיליון שקל בשנה.

בנוסף, בכוונת ישראל קנדה לשפץ את המלון בהשקעה של 32 מיליון שקל. המלון, שייכנס בקרוב להליך השיפוץ והשדרוג, מתוכנן להיפתח בעוד כשנה. השיפוץ יכלול שדרוג החדרים והחללים הציבוריים והקמה של חדרים עם בריכות פרטיות.

זרוע המלונאות של ישראל קנדה, Play, אותה מנהל ראובן אלקס, כוללת בין היתר מלון שמתכננת הקבוצה לפתוח בעוד כחצי שנה בפרויקט מיד טאון בתל-אביב (120 חדרים על מבנים מסחריים ובילוי בהם זאפה).

הקבוצה הציבה לעצמה יעד של 1,000 חדרים שיהיו בניהולה, ושרובם ישולבו בפרויקטים שמקימה החברה בתחום הנדל"ן. כיום מנהלת החברה כ-500 חדרים בבתי מלון שונים, לרבות שני מלונות בטבריה, בהם מלון לייק האוס (חמי טבריה לשעבר) המונה 250 חדרים ומלון הבוטיק וילה אירופה שמונה 31 חדרים. בנוסף מלווה החברה את מלון הרלינגטון (לשעבר הולידיי אין) באשקלון.

טבריה היא עיר מאתגרת מבחינה תיירותית לאור הפוטנציאל הבלתי מנוצל שלה כיעד שמושך תיירות צליינית מחד אבל מוזנח במתקן התיירותי שהוא מציע מאידך. בקבוצה מאמינים שמדובר באזור ביקוש תיירותי מתבקש (להבדיל מאזור ביקוש נדל"ני, שכן ישראל קנדה לא מקימה פרויקטים של נדל"ן בטבריה).

הכוונה, כאמור, היא להפוך את גלי כנרת למלון יוקרה, בשעה שמשרד התיירות שב ומדגיש את המחסור בפתרונות לינה במחירים זולים ונגישים יותר. בקבוצה מדגישים כי בכוונתם לתת מענה של מחירי לואו קוסט במלונות אחרים. בכל הפעילות המלונאית שלה, כוונת ישראל קנדה היא לנהל את המלונות שלה בעצמה, כשהיא בוחנת הקמה של מלונות נוספים ביעדים תיירותיים מובהקים מחוץ לתל-אביב, בהם אילת, ים המלח וירושלים.

מלון גלי כנרת נפתח ב-1946 וממוקם על שפת הכנרת. המלון מונה 120 חדרים, בריכה, חוף ים פרטי, מועדון ספורט וספא. מלון גלי כנרת מנוהל עד כה על -די חברת רימונים (מלונות הכשרת הישוב) אותה רכשה רשת מלונות דן. הסכם הרכישה לא כלל את המלונות שהיו בניהול אלא את המלונות שהיו בבעלות רשת רימונים, ומכאן שניהול מלון גלי כנרת נפתח למשא-ומתן מול מספר רשתות מלונאיות בישראל.