גנץ למלצר: "אל תיפגש עם נתניהו, הוא עושה ספין פוליטי"

כמו ראש הממשלה, גם יו"ר כחול לבן התראיין הערב לערוצי הטלוויזיה וקרא ליו"ר ועדת הבחירות לא להיפגש עם ראש הממשלה • באשר לרוטציה בין גנץ ללפיד, ציין גנץ אין בכוונתו להפר את ההסכם

יו"ר כחול לבןבני גנץ, קרא הערב ליו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, שלא להיענות לספין של ראש הממשלה בנימין נתניהו ולהסכים לפגישה ביניהם.

"אל תיפגש עם נתניהו. הוא עושה ספין פוליטי שמטרתו לייצר דה-לגיטימציה לתהליך הדמוקרטי. אני קורא למשטרת ישראל ולוועדת הבחירות המרכזית להיערך למניעת כל שיבוש של יום הבחירות באמצעים פיזיים וטכנולוגיים", אמר יו"ר כחול לבן.

גנץ התראיין גם הוא בכל הערוצים במוצאי שבת והתייחס לשאלות על ישיבה משותפת עם הליכוד. גנץ ציין כי כבר בחצי השנה האחרונה קיבל הצעות להיות שר הביטחון, ולא הסכים להן.

באשר לרוטציה בין גנץ ללפיד, ציין גנץ אין בכוונתו להפר את ההסכם עם לפיד. "הציבור זכאי לראות מנהיגים מתחייבים ועומדים בהתחייבויותיהם. זה לא הנושא הבוער", הוא אמר.

גנץ התייחס גם להאשמת נתניהו שהוא יזם את ההדלפה לעיתון "פוליטיקו", באמצעות הסוקר ג'ואל בננסון, על כך שישראל מרגלת נגד הבית הלבן. גנץ השיב: "זה חרטא, סליחה על הביטוי. זירו, אפס, חרטא מוחלט", הוא אמר.

באשר להיעדר הניסיון הפוליטי שלו, ציין גנץ כי הוא זה שהביא 35 מנדטים, ובפעם הראשונה נתניהו לא הצליח להרכיב ממשלה. "לא היה בהיסטוריה של ישראל שהקואליציה התעקשה על הבחירות, כי נתניהו פחד להחזיר את המנדט לנשיא".