גנץ: אמנה את גבי אשכנזי לשר הביטחון ואת יעלון לשר החינוך

יו"ר כחול לבן פרסם את הדברים היום בטוויטר • יאיר לפיד מקפיד לציין בראיונות כי הוא יהיה שר החוץ בממשלתו של גנץ, עד שהרוטציה תיכנס לתוקף • עם זאת, הודעות מסוג זה רחוקות מלהיות התחייבות רצינית

יו"ר כחול לבן בני גנץ כתב היום (ב') בטוויטר כיצד יראה הרכב ממשלתו - גבי אשכנזי יהיה שר הביטחון, ומשה יעלון שר החינוך.  

כך רשם גנץ בטוויטר: "יש שני תחומים שהם החשובים ביותר במדינת ישראל - ביטחון וחינוך. לכן, החלטתי לייעד את גבי אשכנזי לתפקיד שר הביטחון. גבי ידע להחזיר את ההרתעה ואת תחושת הביטחון לאזרחי ישראל בכל מקום בישראל. את הרמטכ"ל לשעבר ושר הביטחון, משה יעלון, אני מייעד לתפקיד שר החינוך שיאחה את הקרעים בחברה הישראלית".

בנוגע ליאיר לפיד, שר האוצר לשעבר ציין כי הוא יהיה שר החוץ בממשלתו של גנץ, בשנים אשר לפני הרוטציה.

יש לציין שהודעות מסוג זה רחוקות מלהיות התחייבות רצינית, והן מיועדות לייצר כותרות ולנהל את סדר היום, כיוון שאחרי הבחירות מתנהל המו"מ הקואליציוני ושותפים בכירים של המפלגה המרכיבה את הממשלה דורשים לעצמם את התיקים הבכירים. כך, באופציה בה גנץ ירכיב ממשלה, יש להניח שהוא ייתן לאביגדור ליברמן תפקיד מאוד בכיר - ככל הנראה שר הבטחון.

בכל מקרה שלא יהיה, לפני התוצאות של הבחירות - אין משמעות רבה להצהרות הנ"ל.

נתניהו הגיב לדברים של גנץ וצייץ: "רואים שבני גנץ התחיל לחלק תיקים. איזה תיקים הבטיח לאיימן עודה ואחמד טיבי?". בנוסף לדברים אלה, שר החוץ ישראל כ"ץ כתב בטוויטר: "אחרי שלא הצליחו לשכנע את לפיד לוותר על הרוטציה, יצאו כחול לבן בספין חדש: אשכנזי שר בטחון בממשלת הצללים. והשותף ליברמן? מושלך חזרה לאפסנאות, אחרי ששתו לו חזרה את המנדטים של בוחרי השמאל. איימן עודה עדיין ממתין לתיק הפנים".

גם יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה הגיב להתפתחות, ובמיוחד לאמירה של נתניהו נגדו ("איזה תיקים הבטיח לאיימן עודה?), ואמר: "שר לענייני שולח אותך הביתה. שקרן".