ארנק דיגיטלי וכרטיסי אשראי מ"אובר": החברה משיקה את "אובר מאני"

"אובר מאני", מחלקה חדשה בחברת ההסעות, תכלול ארנק דיגיטלי וכרטיסי אשראי ודביט "משופרים" • הדגש הראשוני הוא להרחיב את המאמצים של אובר להעניק ל-4 מיליון הנהגים והשליחים שלה בנק נייד שדרכו הם יוכלו לקבל כסף באופן מיידי • "המטרה היא שיום אחד, נוכל להציע חשבון בנק ללקחותינו בפלטפורמה שלנו"

דארה קוסררשאהי מנכ"ל אובר / צילום: רויטרס
דארה קוסררשאהי מנכ"ל אובר / צילום: רויטרס

אובר מרחיבה את פעילותה לתחום השירותים הפיננסים: החברה הכריזה השבוע על הקמתה של מחלקה חדשה בשם "Uber Money", אשר תציע שירותים הכוללים ארנק דיגיטלי וכרטיסי אשראי ודביט. "הדגש הראשוני הוא להרחיב את המאמצים של אובר להעניק ל-4 מיליון הנהגים והשליחים שלה בנק נייד שדרכו הם יוכלו לקבל כסף באופן מיידי", כך אומר ראש המחלקה החדשה, פיטר הייזלהרסט. 

"אנחנו רוצים לעזור לכולם להבין שיש חלק חדש באובר שמתמקד בשירותים פיננסיים, ושהמשימה של אותו החלק הוא לתת גישה לסוגים של שירותים פיננסים עבור אנשים ששירותים כאלה היו מוקצים מהם בעבר", אמר הייזלהרסט. 

המהלך מגיע בתקופה בה החברה תחת לחץ להראות רווחים, תוך כדי ההתמודדות מהתחרות הכבדה מאפליקציות דומות ברחבי העולם. בהקמתה של "אובר מאני" החברה מקווה שעל ידי בניית אקוסיסטם פיננסי היא תוכל לשמור על לקוחותיה נאמנים לפלטפורמה שלה.

החברה הגיעה לשיא של 100 מיליון משתמשים חודשיים השנה, אשר רבים מהם משתמשים בכרטיסי אשראי עבור נסיעות והזמנות אוכל. מוצרי עתיד של "אובר מאני" יכולים לחסוך עלויות הקשורות למתווכים הכלכליים, על מנת ליצור תזרימים חדשים לחברה. 

כרטיס דביט עם אפשרות לתשלום מיידי

אחד מהשירותים ש"אובר מאני" מציעה הוא כרטיס דביט עם אפשרות "תשלום מיידי". זהו בעצם חשבון בנק ללא עמלות, כאשר כרטיס הדביט האמריקאי מקושר לחשבון שמסופק על ידי Green Dot (שירות בנקאות אונליין). "לא רק שיש לך גישה להכנסות שלך בזמן אמת, זה לא עולה לך לשמור על הכסף בחשבון הנ"ל, ואתה יכול לבזבז אותו בכל מקום שאתה רוצה", אמר הייזלהרסט. 

שירות נוסף שאובר השיקה הוא ארנק דיגיטלי בשם "Uber Wallet", שיאפשר לנוסעים ולנהגים כאחד לאכסן בו את הכסף, לעקוב אחרי העו"ש ולבצע תשלומים אלקטרוניים. השירות ימזג לתוכו את "Apple Pay" ו-"Google Pay" בתחילת השנה הבאה כך שנהגים יוכלו לקבל גישה אל הכסף שלהם באופן מיידי, אפילו בלי כרטיס דביט מוחשי, כך על פי דברי הייזלהרסט. 

שירות פופולרי נוסף שהחברה מציעה זאת האפשרות להיכנס לאוברדראפט של עד 100 דולר ללא תשלום - זאת על מנת לאפשר לנהגים ללא כסף לתדלק את הרכב על מנת להתחיל את יום העבודה שלהם. 

עבור הנוסעים, אובר משיקה כרטיס אשראי בשיתוף עם Barclays, שיושק עם הטבות מיוחדות לנסיעות והזמנות באובר, ובעיקרן 5% קאשבק על כל הנסיעות והמשלוחים. כך, למשל, נוסעים שישתמשו בשירות ההליקופטרים של אובר יוכלו לחסוך לעצמם 11 דולר ממחיר הנסיעה, העומד על סך 233 דולר. 

חלק ממהלך של חברות ההייטק להיכנס לעולם הפיננסי

השאיפות של אובר יכולות להביא נהגים לעולם הבנקאות הדיגיטלית במקומות בעולם בהם המזומן עדיין מהווה את דרך התשלום הנפוצה, כמו בנגלדש ופקיסטן. "כ-40% מנסיעות אובר משולמות במזומן, ואנחנו נחושים להוריד את המספר הזה מטה", אמר הייזלהרסט. הייזלהרסט גם מביע עניין בהרחבת השירותים גם לנוסעים, ולא רק לנהגים ולשליחים. "יש לנו אפשרות לעזור לכל האנשים שצריכים שירותים פיננסיים שכאלה". 

היתרון המשמעותי שיש לאובר על פני שחקנים אחרים שמנסים להיכנס לעולם הבנקאות הוא הגודל שלה, שאפשר לחברה להגיע לתנאים טובים יותר במשא ומתן מול ספקים. 

המהלך של אובר הוא עוד סימן לכך שענקית ההייטק עושות את דרכן לעבר העולם הפיננסי. אובר עצמה התחילה לתת מיקרו-הלוואות לנהגים שלהם במדינות כמו ברזיל, הודו ופרו, וגם אפל השיקה כרטיס אשראי עם גולדמן סאקס, ואמזון מאפשרת הלוואות עסקיות קטנות לסוחרים שלה זה כמה שנים. השאפתנית מכולם הייתה פייסבוק, שרצתה לשנות את הכלכלה העולמית עם מטבע הקריפטו ליברה, אך כעת נראה שהפרויקט תקוע לאחר שחלק מהשותפים העסקיים של פייסבוק נטשו את המיזם

אובר תפרסם את דוחות הרבעון השלישי ביום שני הבא, ה-4 בנובמבר.