מניית גלוברנדס הגיבה בחיוב לעלייה ברווח הרבעוני למרות קיפאון בהכנסות

עם זאת, מאז החלה מפיצת הסיגריות והממתקים להיסחר בבורסה אשתקד, רשמה מנייתה ירידה של 27%

גדי נצר, מנכ"ל גלוברנדס / צילום: תמר מצפי
גדי נצר, מנכ"ל גלוברנדס / צילום: תמר מצפי

מניית חברת גלוברנדס  זינקה היום בכ-6% במהלך המסחר בבורסה, לאחר שהחברה פרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של השנה והכריזה על חלוקת דיבידנד בהיקף של 30 מיליון שקל (בהתאם למדיניותה). גלוברנדס עוסקת ביבוא והפצה של מוצרי טבק, סיגריות, חטיפים וממתקים.

הכנסות החברה בניכוי מס קנייה שמרו על יציבות ברמה של כ-121 מיליון שקל ברבעון. הרווח התפעולי הרבעוני גדל בכ-3% בהשוואה לרבעון המקביל והסתכם ב-25.2 מיליון שקל, ובשורה התחתונה רשמה החברה בניהולו של גדי נצר רווח נקי של 18.5 מיליון שקל, עלייה של 5%.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה גלוברנדס עם גידול מינורי של 0.7% בהכנסות בניכוי מיסי קנייה, לרמה של כ-354 מיליון שקל. השורה התפעולית הצביעה על ירידה של 5.6% ברווח לרמה של כ-67 מיליון שקל ובשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של 49 מיליון שקל, ירידה של 8.7% לעומת התקופה המקבילה ב-2018.

תוצאות כספיות של גלוברנדס
 תוצאות כספיות של גלוברנדס

מהלומה יפנית

גלוברנדס עוסקת כאמור בהפצת מוצרי סיגריות, ממתקים ולאחרונה החלה בהפצת מוצרי מזון קטנים (בעיקר מוצרי "אימפולס", כאלה שהצרכן מחליט באותו רגע האם לרכוש אותם, הממוקמים ליד הקופות). בתחום מוצרי העישון והסיגריות החברה מפיצה ומוכרת את המוצרים של שתי חברות טבק בינלאומיות, BAT (בריטיש אמריקן טובקו) וכאמור JTI היפנית. בין המותגים הבולטים שהיא מפיצה, ניתן לציין בתחום הטבק את סיגריות קאמל, לאקי סטרייק, ווינסטון, קנט ועוד, ועם מוצרי המתיקה הבולטים שלה נמנים שוקולד נוטלה, קינדר בואנו ומסטיק אורביט.

החברה הגיעה לבורסה בתל אביב בסוף חודש מאי אשתקד, לאחר שהשלימה הצעת מכר בה מכרו בעלי החברה ממניותיהם לציבור בתמורה של כ-240 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-680 מיליון שקל, לאחר שהחברה נאלצה לקצץ עשרות אחוזים מהשווי לו כיוונה במקור.

בראש מוכרי המניות לציבור עמד יו"ר ומייסד החברה ירון גזית, שמכר ממניותיו תמורת כמחצית סכום הצעת המכר (כ-120 מיליון שקל), ומחזיק כיום בכ-42% מהון החברה. יתרת המניות בהצעת המכר נמכרו בעיקר על-ידי פישמן רשתות, שנותרה עם 26% מהון החברה, המנכ"ל גדי נצר וסמנכ"לית הלוגיסטיקה בעת הצעת המכר, יעל לב שניידר.

מספר חודשים לאחר מכן, ביום האחרון של 2018 הודיעה החברה על הרעה משמעותית בתנאי הסחר מול תאגיד JTI היפני (Japan Tobacco International) - שגלוברנדס מייבאת ומפיצה את מוצריו כבר 18 שנה. ההסכמות החדשות שגובשו מול JTI, כך מסרה החברה אז, עלולות להקטין את רווחיה השנתיים הצפויים בשיעור שנתי של 4%-9% בין השנים 2019 ל-2024. זאת, כך שבשנת 2024 יקטן שיעור הרווח השנתי הנקי הצפוי של החברה בכ-33% ביחס לרווחיה ב-2017, השנה שקדמה להנפקה, ושבה הציגה החברה רווח נקי של כ-71 מיליון שקל.

ההודעה הביאה לצניחה של עשרות אחוזים במניה בימים שלאחריה ועד תחילת מרץ השנה. למרות שבינתיים התאוששה באופן חלקי, מאז החלה להיסחר בבורסה רשמה המניה ירידה של 27% ושוויה של גלוברנדס הצטמק לכ-420 מיליון שקל.