"הבנקים לא מסייעים לעסקי מסעדנות קטנים בכלל בשל הסיכון"

אחסאן גנים (46) הוא שותף ומנהל מסעדות בצפון • "הממשלה חייבת להשקיע יותר בפיתוח התיירות" • עצמאים? "גלובס" רוצה לשמוע מכם מה מטריד אתכם. צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il

מי אני?
"אחסאן גנים, בן 46, נשוי, אב לשתי בנות קטנות. מתגורר בנצרת".

מה אני עושה?
"שותף ומנהל את מסעדת תשרין בנצרת ואת תשרין תאני שבנוף הגליל".

איך הגעתי לתחום הזה?
"בזמן לימודי התיכון עבדתי כמלצר בגני אירועים, ובמהלך החופשות מהלימודים התלוויתי לדודי שניהל מסעדה במכמורת. למדתי רפואה אלטרנטיבית, התמחיתי ברפלקסולוגיה אך בשל קשיי פרנסה והיעדר פתיחות מצד החברה הערבית לתחום הרפואה האלטרנטיבית נאלצתי להמשיך לעבוד במקביל גם במסעדות. לפני כ-15 שנה פתחתי יחד עם מוסא נערא את מסעדת תשרין, ובשל הביקוש הרב פתחנו כעבור מספר שנים גם את המסעדה שבנוף הגליל".

כמה עובדים יש לי?
"יש לי 14 עובדים קבועים. בתקופות של עומס, כמו בחגים, אני מעסיק כ-20 עובדים".

מהם הקשיים שאני מתמודד איתם?
"כבעלים של עסקים בתחום המזון, אני מתמודד עם כוח אדם לא מקצועי. לצערנו, אין בית ספר למקצועות השירות שמכשיר אנשי מקצוע. עבור רבים זאת עבודה מזדמנת בלבד והם לא לוקחים אותה ברצינות, מה שעשוי להסביר תלונות רבות שמתקבלות על שירות לא טוב".

מה הבעיה שהכי מטרידה אותי כעצמאי?
"הבנקים לא מסייעים לעסקים קטנים בכלל, בשל הסיכון הכרוך בתחום המסעדנות והמזון לעסקים. לא אחת מוסדות פיננסיים מסרבים להעמיד אשראי לעסקים בתחום המזון, ואם הם כבר מסכימים לעתים הדבר כרוך בעמלות גבוהות ובדרישות לביטחונות לא אפשריים".

מה הממשלה צריכה לעשות?
"הממשלה חייבת להשקיע יותר בתחום התיירות, ולעודד עסקים שמיועדים לפנאי ותרבות כדי להרחיב את ההיצע לתיירים ולהשאיר אותם בארץ יותר זמן, כך שיוציאו בבתי העסק יותר כסף. זה רווח נקי גם למדינה וגם למגזר העסקי. ישראל היא קסם - יש בה הרים, ים, מדבר והיצע מגוון לתייר. צריך למנף את זה".

עצמאים? "גלובס" רוצה לשמוע מכם מה מטריד אתכם. צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il