פרשקובסקי מזנקת בעקבות דוחות חזקים; "מחירי הדירות ימשיכו לעלות בטווח הנראה לעין"

ההתאוששות בשוק הנדל"ן סייעה לחברת הבנייה להציג עלייה של 60% בהכנסות הרבעון השלישי לכ-301 מיליון שקל • הרווח הנקי זינק ב-277% ל-51 מיליון שקל

יוסי פרשקובסקי / צילום: יוני מרדכי
יוסי פרשקובסקי / צילום: יוני מרדכי

התאוששות שוק הנדל"ן למגורים מתחילת 2019 ניכרת היטב בדוחות שפרסמה היום חברת הבנייה פרשקובסקי . הכנסות החברה הסתכמו ברבעון השלישי בכ-301 מיליון שקל, עלייה של 60% לעומת הרבעון השלישי אשתקד. הרווחיות הגולמית של פרשקובסקי ממשיכה להיות גבוהה: הרווח הגולמי ברבעון האחרון הסתכם בכ-85 מיליון שקל (28% מההכנסות), קפיצה של 165% לעומת הרבעון המקביל. השורה התפעולית הצביעה על זינוק של 232% ברווח לעומת הרבעון המקביל, לרמה של כ-74 מיליון שקל, ובשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 51 מיליון שקל, קפיצה של 277% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

פרשקובסקי מתמקדת בתחום הנדל"ן למגורים באזורי הביקוש בישראל, ומפתחת זרוע פעילות בנדל"ן מניב. לחברה פרויקטים להקמת כ-3,000 יחידות דיור, ביניהם פרויקט פינוי בינוי גדול בחיפה, פרויקטי מחיר למשתכן גדולים בראשון לציון, במערב רמלה ובגליל ים בהרצליה, ופרויקטים נוספים של מגורים בשוק החופשי ברמלה. לאחרונה ביצעה החברה מספר עסקאות בתחום הנדל"ן המניב: רכישת קרקע במתחם האלף בראשון לציון, כאשר מחצית מהפרויקט נמכר לחברת הביטוח מגדל, רכישת קרקע בהרצליה פיתוח ובנוסף זכתה במכרז של דירה להשכיר להקמת פרויקט להשכרה ארוכת טווח ברמלה מערב.

תוצאות פרשקובסקי ברבעון השלישי
 תוצאות פרשקובסקי ברבעון השלישי

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה פרשקובסקי עם מכירות של 445 יחידות דיור, מרביתן בפרויקטים שלה במערב רמלה, בהרצליה (גליל ים) ובחיפה. בנוסף, ברבעון השלישי של השנה החלה במסירות של פרויקט מחיר למשתכן בשכונת רקפות בראשון לציון הכולל 216 יחידות דיור וצפויה למסור עוד דירות בשני פרויקטים גדולים (בהיקף של 684 יחידות דיור) של מחיר למשתכן במערב רמלה בחצי שנה הקרובה.

ההכנסות מתחילת השנה הסתכמו בכ-773 מיליון שקל, שיפור של 74% לעומת התקופה המקבילה (כ-744 מיליון שקל ממכירת דירות והשאר מנכסי נדל"ן מניב של החברה). הרווח הגולמי הוכפל והסתכם בכ-199 מיליון שקל (26% מהמכירות) ובשורה התחתונה רשמה פרשקובסקי קפיצה של 85% ברווח הנקי לכ-115 מיליון שקל.

מניית פרשקובסקי הכפילה את ערכה פי 8 בחמש שנים
 מניית פרשקובסקי הכפילה את ערכה פי 8 בחמש שנים

ההון העצמי של החברה עמד בסוף 2019 ברמה של כ-615 מיליון שקל. במקביל לפרסום הדוחות הכריזה החברה, שלה מדיניות חלוקת 50% מהרווח הנקי (ללא רווחי שערוך) כדיבידנד, על חלוקת מזומן נוספת בסכום של 25 מיליון שקל לבעלי מניותיה. מניית פרשקובסקי הגיבה לדוחות בקפיצה של כ-67% והשלימה התקדמות של 140% מתחילת השנה, זינוק שהביא את שווי החברה בבורסה הגיע לכמיליארד שקל (תשואה של פי 8 בחמש השנים האחרונות).

יו"ר דירקטוריון החברה, יוסי פרשקובסקי, ציין היום כי "החברה ממשיכה להראות שיפור בביצועים בכל הפרמטרים ומחזקת את מעמדה כאחת מחברות הנדל"ן המובילות בענף המגורים לצד פיתוח זרוע המניבים בישראל באמצעות החברה הבת נתיבי דור. לאור סביבת הריבית הנמוכה והעובדה שהממשלה לא מוציאה מכרזים לפרויקטים חדשים מזה חודשים ממושכים, אני צופה שמחירי הדירות ימשיכו לעלות בטווח הנראה לעין".