גדעון סער משיק את קמפיין הפריימריז; מי הגיע מהליכוד?

בין המשתתפים באירוע היו חברי הכנסת יואב קיש, חיים כץ ושרן השכל • סער: "כל אחד מבין שאין סיכוי שנתניהו ירכיב ממשלה פעם נוספת"

ח"כ גדעון סער כינס הערב (ב') את אירוע השקת הקמפיין שלו באור יהודה. באולם האירועים נכחו כ-1,000 פעילים שקראו לסער "מי זה בא, ראש הממשלה הבא". סער נכנס מלווה באשתו המגישה גאולה אבן סער ועם ג'ינגל הליכוד המוכר מתנגן ברקע. "זה ערב של תקווה גדולה, אנשים באו לכאן מאמונה גדולה ולא מאינטרסים. ומי שמאמין לא מפחד", אמר סער.

"הליכוד הוא ביתי. כאשר אריאל שרון התפלג מהמפלגה בנובמבר 2005, אני נלחמתי על כל חבר", המשיך סער. "ב-2006 נלחמתי על המנדט ה-12 אל מול ועדת הבחירות. היינו קרובים שם ב-116 קולות, כמעט ולא קיבלנו את תפקיד יו"ר האופוזיציה. אין אדם שעשה יותר ממני, בשטח, בבחירות, מול הרבנים, כדי שנשרוד, כדי שנחזור להנהגת ישראל ואין אדם שיודע זאת יותר מנתניהו. ואין אדם שעשיתי עבורו יותר מנתניהו. הוא אחד מהמנהגים הגדולים ביותר לישראל ואני מבקש שתתייחסו אליו ככה. את האמת הזו לא שכחתי גם כאשר הוא גמל לי רעה תחת טובה והתנכל לי".

"כל אדם מבין שאין סיכוי שהוא ירכיב ממשלה פעם נוספת וזאת למרות שלדרך הליכוד יש רוב בעם. נתניהו מנהיג אותנו כבר 20 שנה. ירדנו מ-60 ל-55 ואנחנו ממשיכים לרדת ושומעים את זה ברחוב. אם לא נחולל שינוי אנו קרובים לממשלת שמאל, ממשלה שתסכן את כל היקר לנו. נתניהו לא יכול להגדיל את המחנה. חייבים לחולל השבוע הבא שינוי בהנהגת הליכוד‬. בחירה בנתניהו היא בחירה ביור האופוזיציה הבא".

באשר למתקפות הפוליטיות עליו ועל תומכיו, אמר סער: "קבלו זאת באהבה. היו מוכנים לספוג זאת, אל תגררו והמשיכו לכבד את ראש הממשלה נתניהו".

מקרב נבחרי הציבור השתתפו באירוע: חברי הכנסת יואב קיש, חיים כץ, שרן השכל, מיכל שיר ואתי עטיה. גם מספר חברי כנסת לשעבר התייצבו: יהודה גליק, יחיאל חזן ונורית קורן.

ח"כ השכל ציינה בדבריה שיוזמות רבות שלה בתחום הכלכלי ליברלי סוכלו על ידי בכירי המפלגה, לרבות על ידי נתניהו. "אני מוצאת בגדעון סער שותף אמיתי בכל הנושאים האלה", אמרה.

ח"כ יואב קיש אמר בדבריו: "היום אנחנו עושים היסטוריה. אם סער יצליח וינצח בפריימריז, הליכוד ינצח בבחירות הכלליות. כחול לבן יודעים איך לנצח את ביבי, הם כבר עושים את זה פעמיים".