Be | בלעדי

Be תיכנס במקום רשת אורבן אאוטפיטרס לדיזנגוף סנטר בתמורה ל-10 מיליון שקל

קבוצת פוקס המחזיקה בזיכיון של הרשת בארץ ויתרה על המיקום היוקרתי אף שכבר החלה בהכנות לפתיחת הסניף • שכר הדירה שתשלם Be מקבוצת שופרסל, יעמוד על 200-250 אלף שקל לחודש • פוקס והנהלת דיזנגוף סנטר מסרו שהן מחפשות לסניף של אורבן אאוטפיטרס מיקום חלופי בסנטר

החנות של אורבן אאוטפיטרס/  צילום: שלומי יוסף
החנות של אורבן אאוטפיטרס/ צילום: שלומי יוסף

הבטחות צריך לקיים? לא אם משלמים לכם 10 מיליון שקל. ל"גלובס" נודע כי רשת אורבן אאוטפיטרס לא תפתח את הסניף שהתכוונה לפתוח בחזית של מתחם הקניות דיזינגוף סנטר בשטח שבו פעל בנק לאומי. במקומו ייפתח סניף של רשת הפארם Be של שופרסל, ששילמה לקבוצת האופנה פוקס של הראל ויזל, בעלת הזיכיון הישראלי של אורבן אאוטפירטס, את הסכום האמור בתמורה לוויתור על המיקום היוקרתי.

בעקבות הפרסום "גלובס", קבוצת פוקס והנהלת דיזנגוף סנטר מסרו הערב כי הן "עובדות במרץ לאיתור נכס של 400-450 מטר בדיזנגוף סנטר עבור הסניף הראשון בתל אביב של אורבן אאוטפיטרס, ובמהלך פברואר-מרץ נציגי אורבן יגיעו לאשר את המיקום החלופי בסנטר".

עוד נודע ל"גלובס" כי רשת הפארמה שנבלעת עתה בשופרסל משיקולי מיסוי תשלם לבעלת הנכס, גזית גלוב, שכר דירה בהיקף של 200-250 אלף שקל, מדי חודש.

מדובר בדריסת רגל משמעותית ראשונה עבור רשת Be שעד היום התאפיינה בעיקר במיקומים חלשים לעומת המתחרה הגדולה בתחום - סופר פארם שמפעילה בעצמה סניף ותיק בקניון. עם 84 סניפים שמפעילה Be כיום, המהלך הזה יעמיד אותה בחזית בולטת בצומת גדול ומרכזי - רחוב דיזנגוף פינת רחוב המלך ג'ורג'.

הנכס עצמו שייך לקבוצת הנדל"ן גזית גלוב שרכשה אותו במהלך 2018 מידי בנק לאומי.

מדובר בנכס המשתרע על שטח של קרוב ל-700 מ"ר - 325 מ"ר בקומת קרקע, ו-371 מ"ר בקומה א'. את הסניף מכר לאומי כחלק ממהלכי סגירת הסניפים ומכירת נכסי הנדל"ן של הבנק, שעבר למיקום קטן יותר במתחם. השינוי הנוכחי מתבסס על כך שבהסכם ההיסטורי בין לאומי לבין קבוצת פוקס ישנו סעיף המתיר לו לעשות עסקאות מהסוג הזה, כלומר להעביר את השכירות לרשת אחרת.

מדובר בנכס שריכז עניין רב בעת שנמכר על ידי בנק לאומי, כשלבסוף גזית גלוב, רכשה אותו בתמורה לסכום מוערך של כ-54 מיליון שקל. בדוחותיה הוא מוזכר לצד הרכישה של רב חן בעסקה בסכום כולל בהיקף של 102 מיליון שקל. לפי הערכות גם בהנהלת דיזנגוף סנטר ביקשו לרכוש את הנכס אך ההצעה שהגישו הייתה נמוכה מזו שהגישה גזית גלוב. דיזנגוף סנטר הוא מתחם שלאורך השנים חולק בין בעלויות שונות, וחלק ניכר מהחנויות בו נמצאות בידי בעלויות פרטיות.

בתוך כך, בשבוע שעבר בראיון שקיימה העיתונאית סיוון קלינגבייל עם חיים כצמן, בעל השליטה בגזית גלוב, בוועידת הקניונים הכריז כצמן כי "הרחוב חוזר. בגלל זה קנינו את רב חן ואת החנות בדיזנגוף סנטר ברחוב המלך ג'ורג', והשוכר שלי יושב כאן". היושבים בקהל הניחו שמדובר בהראל ויזל, בעל השליטה בקבוצה שכבר נערך לפתיחה של החנות במקום, ואולם, כעת מתברר כי כצמן התייחס לראשי קבוצת שופרסל - איציק אברכהן ומנכ"ל רשת Be אורי וטרמן - שישבו אף הם בקהל.

איציק אברכהן / צילום: איל יצהר
 איציק אברכהן / צילום: איל יצהר

אורבן אאוטפיטרס היא רשת אופנה אמריקאית המשווקת מוצרי אופנה לנשים ולגברים, גאדג'טים בתחומי מוזיקה וטכנולוגיה ופריטים לעיצוב הבית. בשטח המדובר אמורה הייתה להיפתח החנות החמישית של הרשת בארץ שתצטרף לחנויות שכבר פועלות באשדוד, בירושלים בנתניה ובאילת.

קבוצת פוקס חתמה על הסכמי זיכיון ל-10 שנים מול קבוצת אורבן להקמה והפעלה של חנויות של מותגי אורבן בישראל, כך שבנוסף לרשת אורבן אאוטפיטרס, בשנה החולפת נפתחו שתי חנויות נוספות של מותגי הקבוצה - אתרופולוג'י ופרי פיפל. עלות ההסכם ל-4 השנים הראשונות לזיכיון מוערכת בכ-40 מיליון שקל.

משופרסל נמסר כי "איננו מתייחסים לעניינים מסחריים". דובר גזית גלוב ישראל סרב להתייחס לנושא. בקבוצת פוקס סרבו להגיב. מדיזנגוף סנטר לא נמסרה תגובה לדברים.