ועידת העבודה אישרה: פרץ קיבל שני שריונים למועמדים מחוץ לרשימה

פרץ ביקש את השריונים לאור מגעים שהוא מנהל עם אישים שונים ובין השאר הוזכר שמה של השרה לשעבר ציפי לבני  • ועידה המפלגת אישרה גם את הקפאת הרשימה הנוכחית ואת הריצה המשותפת עם תנועת גשר של אורלי לוי-אבקסיס

עמיר פרץ / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
עמיר פרץ / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועידת מפלגת העבודה אישרה הערב את בקשתו של יו"ר המפלגה עמיר פרץ לאפשר לו להכניס שני מועמדים נוספים מבחוץ לרשימה לכנסת. פרץ ביקש את השריונים לאור מגעים שהוא מנהל עם אישים שונים ובין השאר הוזכר שמה של השרה לשעבר ציפי לבני.

כמה מבכירי המפלגה מתנגדים לשריונים ובהם חבר הכנסת איציק שמולי, שאף נעדר מהועידה במחאה. ח"כ בר לב עומר אמר על הבמה כי הוא לא רואה כרגע אף אחד שיוכל להזניק את המפלגה. ח"כ רוויטל סוויד הביעה תמיכה בפרץ אך ביקשה כי ינהג בחוכמה.

בנוסף, אישרה הוועידה את הקפאת הרשימה הנוכחית קרי ביטול הבחירות המקדימות, ואת הריצה המשותפת עם תנועת גשר של אורלי לוי-אבקסיס.

פרץ קרא בנאומו לבני גנץ לא לסמוך על ישראל ביתנו וליברמן ולא על רפי פרץ בבואו להקים את הממשלה הבאה:"תתפקח מאשליית ליברמן, הוא לא היה איתך ולא יהיה איתך. תתנער גם מחברים מהעבר בצה"ל, כי הרב רפי פרץ הוא אולי חבר שלך אבל לא שותף שלך. הוא בחר בשותפות אסטרטגית עם הכהניסטים והגזענים שאין להם מקום, לא בכנסת ישראל ובוודאי לא בממשלת ישראל. יש לך שותף אחד אמיתי שיביא איתו את הלב החברתי והמצפן המדיני, וזה אנחנו, העבודה-גשר. לצערי הרב, ידידינו בכחול לבן הלכו שבי אחרי אותה משענת קנה רצוץ שקרויה ישראל ביתנו. אני קורא לחבריי בכחול לבן: התנערו ממנו! אל תמשיכו להעניק לו לגיטימציה כי מי שפוסל ומסית נגד אזרחי ישראל הערבים לא היה ולא יהיה שותף לממשלת שינוי, ומי שמכתים, מדיר ופוגע בציבור החרדי כולו - מוביל את ישראל למחוזות מסוכנים עד כדי מלחמת אזרחים. מול אג'נדת השנאה והפסילה של ליברמן צריך אלטרנטיבה חזקה וגדולה. אנחנו האלטרנטיבה לשותפות של בני אדם לפני הכל ואהבת חינם. זו הבחירה הנכונה של אזרחי ישראל".