משרד המשפטים האמריקאי סגר את חקירת השוחד נגד אובר

חקירת אובר, שדווחה במקור ע"י ה"וול סטריט ג'ורנל" ב־2017 ופורסמה ע"י אובר באפריל 2019, התמקדה בהאשמות לתשלומים לא ראויים באינדונזיה, במלזיה, בסין ובהודו • עוד נמסר כי משרד המשפטים האמריקאי לא ינקוט נגד חברת ההסעות פעולה כלשהי

רכב של אובר / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
רכב של אובר / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

משרד המשפטים האמריקאי סגר חקירה נגד אובר בחשד להפרת החוק האמריקאי שאוסר על מתן שוחד לפקידים של ממשלות זרות - כך מסרה חברת שירותי ההסעות.

חקירת אובר, שדווחה במקור על-ידי ה"וול סטריט ג'ורנל" ב־2017 ופורסמה על-ידי אובר באפריל 2019, התמקדה בהאשמות לתשלומים לא ראויים באינדונזיה, במלזיה, בסין ובהודו. כעת החברה דיווחה לרשות ניירות הערך האמריקאית, ה-SEC, על סגירת החקירה. בדיווח נאמר כי משרד המשפטים לא ינקוט נגד החברה פעולה כלשהי. דובר אובר סירב לפרט מעבר לכך.

לפי חוק האמריקאי לנוהגי שחיתות בחו"ל, FCPA, חברות עם קשרים בארה"ב מנועות משיחוד נציגים של ממשלות זרות כדי להבטיח לעצמן יתרונות מסחריים.

סגירת חקירת FCPA הזו באה כאשר אובר משלימה את רכישת יריבתה במזרח התיכון, חברת ההסעות המשותפות קארים נטוורקס. המפקחים בכמה מהשווקים הגדולים של קארים, ביניהם מצרים, ירדן, סעודיה ואיחוד האמירויות, אישרו את העסקה - כך מסרה אובר אתמול (ב').

החברה תמשיך במאמציה להשיג אישורים לעסקה גם בפקיסטן, קטאר ומרוקו, והיא עיכבה את רכישת חברות-הבת של קארים במדינות הללו, לפי הודעתה.

רכישת קארים מייצגת עוד סיכון שוחד לחברת ההסעות, שהנפיקה את עצמה בשנה שעברה. אובר מסרה כי היא מתכוונת להכשיר את עובדי קארים ואת היועצים והשותפים שלה במדינות הללו איך לציית לחוק האמריקאי נגד שחיתות.