קים קרדשיאן מציגה מקרר מלא בביונד מיט; המניה חוצה את ה-100 דולר

מנייתה של ביונד מיט חוזרת מהמתים והשלימה מהלך עליות של יותר מ-40% בחמשת ימי המסחר האחרונים • מי שסיפקה דלק לחידוש ההייפ היא קים קרדשיאן, שחשפה לגולשים את תכולת המקפיא שבביתה

קים קרדשיאן-ווסט / צילום: רויטרס
קים קרדשיאן-ווסט / צילום: רויטרס

מנייתה של יצרנית תחליפי הבשר ביונד מיט  זינקה הערב (ב') בוול סטריט בכ-20% והשלימה מהלך עליות של יותר מ-40% בחמשת ימי המסחר האחרונים מעל ל-100 דולר למניה. זאת לאחר שהתרסקה מ-234 דולר למניה ביולי האחרון בצל השתחררותן של מניות חסומות ואיבוד המומנטום מאז שהונפקה בחודש מאי של השנה החולפת.

מי שנושאת לפחות בחלק מחזרתה של המניה מהמתים היא קים קרדשיאן-ווסט, שחושפת לגולשים את תכולת המקפיא שבביתה, ובו מאחסנת הכוכבת מוצרים של ביונד מיט בשווי של סביב ה-300 דולר, כך לפי דיווחים מעבר לים.

קרדשיאן מאמצת דיאטת תזונה על בסיס צמחי כדי לטפל בפסוריאזיס שלה, מצב אוטואימוני איתו היא מתמודדת מזה 13 שנים, כך אמרה קרדשיאן-ווסט בספטמבר האחרון. 

מנייתה של ביונד מיט החלה במהלך העליות עוד לפני שקרדשיאן חשפה את המקרר של בני ביתה לעיני מיליוני גולשי הרשת החברתית, כאשר חברת אימפוסיבל פודס המתחרה הפסיקה את המשא-ומתן לאספקת המבורגרים צמחוניים לענקית המזון המהיר מקדונלד'ס. ובכל זאת, הדובר של ביונד מיט הגיב לסיפור ב-CNN כשאמר: "אנו נרגשים לראות שקים קרדשיאן ובני משפחתה תמיד מחזיקים מלאי של נקניקיות ביונד מיט במקפיא".

הנפקת ביונד מיט במאי האחרון היא שפקחה את העיניים של העולם לתחום תחליפי הבשר. החברה הונפקה במחיר של 25 דולר למניה, זינקה ביותר מ-163% ביומה הראשון למסחר בבורסה, וחודשיים אחר-כך עלתה לשיא ששיקף לחברה שווי דמיוני של כ-12 מיליארד דולר ונסקה למחיר של 234 דולר למניה - גידול של 836%. ביונד מיט הייתה החברה הציבורית היחידה בתחום תחליפי הבשר בבורסה כשהעולם גילה את הקטגוריה והבין שמדובר בתחום שעשוי לקחת נתח משמעותי מתעשיית הבשר.