חריגות הבנייה בביתו של יום קק"ל דני עטר יטופלו במסלול מינהלי

בפרקליטות החליטו כי יו"ר קק"ל דני עטר, בת זוגו ובנם ישלמו קנס מינהלי בגין בנייה לא חוקית שביצעו ביישוב גן-נר • אם החריגות יטופלו, ייתכן כי הקנס לא יוטל • בספטמבר הודיעה הפרקליטות על הגשת כתב אישום נגד עטר בכפוף לשימוע, אך לאחר השימוע הוחלט לעבור להליך מינהלי

תפנית בעלילה: הפרקליטות תפעל מול יו"ר קק"ל דני עטר בהליך מינהלי ולא בהליך פלילי. המחלקה להנחיית התובעים מוסמכי היועץ המשפטי לממשלה בפרקליטות המדינה הודיעה בשבוע שעבר ליו"ר קק"ל דני עטר, לבת זוגו חיה עטר ולבנם אדם עטר, כי לאחר הליך שימוע שהתקיים, הוחלט להטיל עליהם קנס מינהלי בהתאם לתקנות העבירות המינהליות (קנס מינהלי - תכנון ובניה), תשע"ח-2018.

בהודעת משרד המשפטים נכתב כי "על-פי כתב החשדות, בני הזוג עטר ובנם בנו בשנת 2011, ללא היתר כדין, בביתם ביישוב גן נר במועצה האזורית גלבוע, בריכת שחייה, כאשר חלקה במקרקעין שייעודו שטח ציבורי, וכן פרצו דרך ליד בריכת השחייה. לאחר סיום עבודות השיפוץ הם עשו שימוש במקרקעין, ובכלל זה בבריכת השחייה ובדרך שנפרצה, וזאת ללא היתר כדין", נכתב בהודעה.

מההודעה עולה כי בתקופה האחרונה התקיים שימוע לבני משפחת עטר, ובסיומו הוחלט על המשך האכיפה בערוץ המינהלי, מה שעומד ככל הנראה להוביל לקנס מינהלי.

"בהתאם לתקנות העבירות המינהליות אשר נכנסו לתוקף ב-20.10.18, בטרם יוטלו קנסות מינהליים בגין עבירות בנייה ושימוש אסורים, תינתן התראה של 30 יום בהם מתאפשר לחשודים להסיר את העבירות", נכתב בהודעת המשרד. לפיכך, תינתן להם התראה, שלפיה אם לא תתוקן ההפרה או יושב המצב לקדמותו בתוך 30 ימים, יוטלו עליהם קנסות מינהליים בהתאם לתקנות", נכתב בהודעת משרד המשפטים.

כזכור, בספטמבר השנה הודיעה הפרקליטות כי היא בוחנת הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע נגד בני משפחת עטר בגין חגירות הבנייה. "לאחר בחינת חומר הראיות בעניינם נמצא כי יש מקום להעמדתם לדין בגין עבירות בנייה ללא היתר ושימוש ללא היתר, וזאת בכפוף לשימוע", נכתב בהודעת הפרקליטות אז. אלא שכעת כאמור הוחלט לזנוח את ההליך הפלילי ולהמשיך בהליך המינהלי בלבד.