למה רשת ברגר קינג מפרסמת המבורגר מלא בעובש?

רשת המזון המהיר האמריקאית ברגר קינג בחרה בדרך בוטה מאוד להציג את השינוי החדש שעשתה בהמבורגר המפורסם שלה - "וופר"

ההמבורגר מלא העובש בפרסומת של ברגר קינג / צילום: צילום מסך מפייסבוק
ההמבורגר מלא העובש בפרסומת של ברגר קינג / צילום: צילום מסך מפייסבוק

רשת המזון המהיר האמריקאית ברגר קינג הודיעה כי היא מסירה את כל חומרי הטעם המלאכותיים, צבעי המאכל והחומרים המשמרים מההמבורגר המפורסם שלה - "וופר". השינוי יתקיים בארה"ב בלבד לעת עתה, והחברה בחרה בקמפיין פרסומי בוטה כדי להודיע עליו.

הרשת הגלובלית השיקה פרסומת ברחבי העולם שמציגה תמונה של המבורגר "וופר" מלא עובש, כביכול בן 28 ימים, עם הטקסט "היופי שללא חומרים משמרים".

הקמפיין מגיע בדיוק בזמן, כאשר צרכנים דורשים יותר שקיפות בנוגע למרכיבי המזון שמוגש להם במסעדות ורשתות מזון מהיר בפרט. בשנת 2018 מקדונלד'ס הסירה את החומרים המשמרים מתוך שבעה בורגרים קלאסיים שהרשת מגישה, שינוי שגם השפיע על מרכיבי רוטב ה"ביג מק" המפורסם. מקדונלד'ס גם הגדילה והביאה קציצות בקר טחון טרי למסעדה - מה שהוביל לחיזוק שליטתה בשוק ההמבורגרים בארה"ב.

יותר מ-400 מסעדות בארה"ב כבר מוכרות וופרים ללא חומרים משמרים ותוספות מלאכותיות. הרשת צופה כי שאר הוופרים בשאר סניפיה בארה"ב ילכו בעקבות השינוי עד סוף השנה הקרובה. במרבית מדינות אירופה, ובכללן ישראל, הוופרים כבר נמכרים ללא חומרים משמרים ותוספות מלאכותיות.

ברגר קינג הודיע כי יותר מ-90% מכל רכיבי המזון במסעדותיה בארה"ב לא מכילים צבעי מאכל, חומרים מלאכותיים או משמרים. כמו כן, אף רכיב מזון אינו כולל מונוסודיום גלוטומט או סירופ תירס עשיר בפרוקטוז, שניהם רכיבים נפוצים מאוד בתעשיית המזון המהיר בארה"ב.