"אל תדאג, זה רק בחירות": ליברמן טוען שנתניהו הבטיח למלך לירדן שלא יהיה סיפוח

"לפני כמה שבועות הוא פתאום התחיל לעשות סיבוב על תושבי בקעת הירדן", אמר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן באירוע שבתרבות בחולון, "זה נתניהו. אי אפשר עם אדם כזה לעשות שום הסכם. זה מידע ברזל"

אביגדור ליברמן / צילום: ישראל ביתנו
אביגדור ליברמן / צילום: ישראל ביתנו

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התארח הבוקר (שבת) באירוע שבתרבות בחולון עם נחמה דואק ובמהלך הראיון סיפר שהוא יודע "ממקור אמין", כדבריו, כי בנימין נתניהו הבטיח למלך הירדני שהבטחות הסיפוח הן רק למטרת בחירות.

"לפני כמה שבועות הוא פתאום התחיל לעשות סיבוב על תושבי בקעת הירדן", אמר ליברמן. "לא הבנתי אז - אמרנו שאנחנו תומכים בסיפוח, יש לך רוב מוחלט. יתרה מזאת, יש חוק של ישראל ביתנו שמונה חודשים ומי שתוקע אותו זה נתניהו. עוד שהתברר לי לפני כמה ימים שבמקביל לכל הסיפורים על סיפוח בקעת הירדן, נתניהו מעביר מסר דרך מערכת הביטחון למלך עבדאללה - 'אל תדאג, זה רק בחירות, לא יהיה סיפוח'. זה נתניהו. אי אפשר עם אדם כזה לעשות שום הסכם. זה מידע ברזל", דברי ליברמן בשבתרבות.

בליכוד הגיבו לדבריו: "שקר מוחלט. לא היה ולא נברא. רק ראש הממשלה נתניהו יחיל ריבונות בזמן שליברמן מחזיק ידיים עם הרשימה הערבית המשותפת. השקרים המגוכחים של ליברמן חצו כל גבול".

כזכור, לפני מספר שבועות פרסם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ את תכנית המאה הכוללת הקמת מדינה פלסטינית על 70% מן השטח של יהודה ושומרון. במקביל, נתניהו ובני גנץ התחייבו לפעול לסיפוח איזורים נרחבים. הם שמו דגש על סיפוח הבקעה. גנץ ציין כי הסיפוח צריך להיעשות בתיאום עם הקהילה הבינלאומית ועם מלך ירדן. נתניהו לעומתו, לא התנה את הסיפוח בהצהרותיו וטען בתחילה, שזה יכול להתבצע עוד לפני מערכת הבחירות. בבית הלבן הודיעו שהסיפוח לא יתרחש לפני שיש ממשלה מתפקדת בישראל ולפני שתוקם ועדה משותפת לישראלים ולאמריקאים שתעבור על המפות.

במקביל, הופיע הבוקר ח"כ עופר שלח בשבתרבות בגבעת שמואל ואמר לעיתונאית רינה מצליח כי נתניהו היה מעורב באופן אישי בתרגיל עוקץ נבזי ליועץ הסקרים של גנץ, ישראל בכר: "מעורבותו האישית של נתניהו מעידה לאיזה שפל ביבי הגיע. אבל זה לא יעבוד: מכונת השקרים של ביבי הצליחה במאמץ אדיר לחלץ משפט חסר משמעות מיועץ פוליטי בשיחה פרטית. באותו זמן שישה ראשי שב"כ ומוסד ששירתו תחת נתניהו מעידים בקולם שהוא מסוכן לביטחון ישראל, והיועצים של ביבי עומדים בתור לחתום על הסכמים להיות עדי מדינה".