בג"ץ נגד פסילת נתניהו: "עתירה מוקדמת"

איכות השלטון עתרה נגד נתניהו וביקשה צו הצהרתי הקובע כי הנאשם ב-3 כתבי אישום בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים – אינו יכול להיות ח"כ שהסיעות ממליצות עליו להרכבת הממשלה • בג"ץ: "דין העתירה סילוק על הסף, ולו בהיותה עתירה מוקדמת, משתוצאות הבחירות הסופיות טרם פורסמו"

בנימין נתניהו במטה הליכוד אחרי פרסום תוצאות מדגמי הבחירות / צילום: שלומי יוסף, גלובס
בנימין נתניהו במטה הליכוד אחרי פרסום תוצאות מדגמי הבחירות / צילום: שלומי יוסף, גלובס

שופט בג"ץ ג'ורג', קרא יחד עם השופטים נעם סולברג וענת ברון, סילק על הסף את העתירה שהגישה אתמול (ג') התנועה לאיכות השלטון נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בעתירה התבקשו מתן צווים על-תנאי וצווים הצהרתיים הקובעים בין היתר כי הנאשם בשלושה כתבי אישום, בהם שוחד, מרמה והפרת אמונים - אינו יכול להיות חבר כנסת שהסיעות ממליצות עליו להרכבת הממשלה, משום שהוא אינו כשיר לכך; וכי המפלגות אינן יכולות להמליץ לנשיא המדינה על חבר כנסת הנאשם בפלילים בעבירות חמורות. לחלופין, ככל שנשיא המדינה יטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו, ביקשה התנועה כי בג"ץ יקבע כי נתניהו אינו כשיר לכהן כראש ממשלה, וכי עליו לצאת לנבצרות או להתפטר.

השופט ג'ורג' קרא כתב בהחלטתו כי "דין העתירה סילוק על הסף, ולוּ בהיותה עתירה מוקדמת, משהתוצאות הסופיות של הבחירות טרם פורסמו".

לדבריו, "התוצאות הסופיות של הבחירות לכנסת ה-23 תפורסמנה ברשומות עד ליום 10.3.2020, כאשר עד ליום זה צפויות תוצאות הביניים עוד להשתנות. גם לא ידוע בשלב זה מיהו חבר הכנסת שעליו ימליצו רוב סיעות הבית להרכיב את הממשלה. מכיוון שטרם נודעו תוצאות הבחירות, ומשהנשיא טרם נועץ בנציגי הסיעות וטרם נדרש לשאלה שבמוקד העתירה - הריהי מוקדמת".

השופטים סולברג וברון הצטרפו לעמדת השופט קרא.

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר ההחלטה על הגשת כתב אישום, בנימין נתניהו הוא בגדר חשוד, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.