הקמעונאיות מתאחדות במאבק בנזקי הקורונה: "אל תגבו מאיתנו מסים"

מטרת הקבוצה היא לגבש צוות שינהל מו"מ מול משרדי הכלכלה, האוצר ורה"מ וכן מול קבוצות הקניונים הגדולות • יעקב הלפרין: "יש פה עוד מחלה - 'מחלת כלכלה'. פתחנו וסגרנו חנויות כמו אקורדיון; למה המדינה מחכה, שלא יהיה את מי להציל?"

יעקב הלפרין, בעלי ומנכ"ל אופטיקה הלפרין וממובילי המהלך / צילום: יהונתן הלפרין
יעקב הלפרין, בעלי ומנכ"ל אופטיקה הלפרין וממובילי המהלך / צילום: יהונתן הלפרין

350 רשתות בתחומי האופנה, ההנעלה, ההסעדה, האלקטרוניקה, הבישום, האופטיקה, התכשיטים, הצעצועים והספרים מתאחדות כדי לנהל משא-ומתן מול משרדי הממשלה והקניונים על רקע המשבר עמו הן מתמודדות בצל הצעדים לאור מגפת הקורונה.

בין השמות הבולטים מקרב הרשתות נמנות קבות פוקס, קבוצת קסטרו-הודיס, קבוצת גולף, צומת ספרים, אסתי לאודר וקפה קפה. לפי הקבוצה המתגבשת, מדובר בכ-300 אלף עובדים ומחזור מכירות בהיקף של כ-30 מיליארד שקל.

מטרת הקבוצה היא לגבש צוות שינהל משא-ומתן מול משרדי הכלכלה, האוצר וראש הממשלה, כמו גם מול קבוצות הנדל"ן המניב הגדולות, ובראשן עזריאלי, מליסרון וביג. הקבוצה אף גייסה לשורותיה את עופר עיני שישמש עבורה כיועץ. 

ברוקמאייר, שוהם לוי, הלפרין, ויזל, ריזל, יקר ונימני  / צילום: שרי ישראלי
 ברוקמאייר, שוהם לוי, הלפרין, ויזל, ריזל, יקר ונימני / צילום: שרי ישראלי

בשיחה עם "גלובס" אומר היום (ב') הראל ויזל, מנכ"ל ובעל השליטה בקבוצת פוקס: "כל יום מדברים על נושא הבריאות, ובנושא הכלכלה אין כרגע שום דבר ברור. בישראל המדינה לא מכניסה את היד לכיס, כפי שקורה ביתר המדינות המערביות. יש כאן מדיניות כלכלית מגומגמת ולא ברורה, לא מזרימים כסף למשק. אנחנו, פוקס, קבוצה חזקה, ואנחנו נהיה גם ביום שאחרי המשבר, אבל יש אחרים שבלי תמיכה לא יהיו קיים ביום שאחרי".

יעקב הלפרין, בעלי ומנכ"ל אופטיקה הלפרין וממובילי המהלך, אמר גם הוא ל"גלובס": "לשלוח 350 מתוך 700 לחופשה ללא תשלום, זה כואב. עד רגע זה אף אחד מהגורמים הרלוונטיים לא ישב איתנו. התייעצו עם רופאים, אבל עם רופא לכלכלה לא התייעצו. יכול להיות שיודעים לעשות פה בדיקות לקורונה, יש פה עוד מחלה שנקראת 'מחלת כלכלה'. פתחנו וסגרנו חנויות כמו אקורדיון".

"אנחנו בסך-הכול מבקשים שלא תכניסו יד לכיס שלנו", אומר הלפרין. "עוד יומיים אנחנו צריכים לשלם עשרות מיליונים למע"מ, ואחר-כך משכורות עבור חודש מרץ שאותן נשלם, אבל למה ישראל צריכה לקחת מאיתנו מסים וביטוח לאומי על המשכורות האלה? לפחות אל תיקחו לנו בינתיים כסף. שנים המדינה ידעה לקחת מאיתנו מסים. למה הם מחכים, שלא יהיה את מי להציל? ממי הם יגבו מסים?".