סלונה | בלעדי

קבוצת מקאן מפסיקה לתמוך בפעילות: אתר סלונה נסגר

סלונה תהפוך לחברת תוכן עסקי בלבד, והאתר יפסיק בהדרגה לפעול

בחסות הקורונה, קבוצת מקאן משנה את הפוקוס של אתר סלונה: ל"גלובס" נודע כי האתר אומנם לא יורד בשלב זה מהאוויר, אבל הוא יפסיק להתעדכן ולייצר תוכן, ולכן המשמעות היא כי בפועל האתר ייסגר, וסלונה תהפוך לחברת תוכן עסקי בלבד.

אתר סלונה הוקם ב-2010 על-ידי אימי עירון, שחברה לגיא בהר ולעמיר גולן כדי להקים פורטל שמתמקד ופונה לנשים - לא במובן ה"מסורתי" של חלוקה לתחומים נשיים, אלא מתוך הבנה שנשים עוסקות ומתעניינות כמעט בכל תחום, ולכן יש לפנות אליהן באופן רחב יותר. שנה לאחר ההקמה הצטרפה לבעלי המניות אשת התוכן שירה מרגלית, לשעבר מנכ"לית משותף בקבוצת מקאן תל-אביב.

לפני כשלוש שנים חל שינוי משמעותי בהתנהלות האתר, בעקבות ההחלטה של פייסבוק וגוגל להפסיק כמעט לחלוטין את החשיפה של אתרים בצורה אורגנית. אתר סלונה, בדומה לאתרים רבים אחרים, ספג מכה קשה בהכנסות בגלל הקשר הכמעט בלתי ניתן להפרדה בין ההכנסות לחשיפה. מנכ"לית הקבוצה דאז, אימי עירון, בחרה שלא להתעלם מהבעיה והעבירה את כובד המשקל במודל העסקי ממכירת פרסום ליצירת הכנסות מייצור תוכן לגופים מסחריים.

בהמשך הלך והתהדק הקשר בין סלונה למשרד הפרסום מקאן תל-אביב, שהיה חזק ממילא, ולפני שנתיים פרשה עירון מניהול הפעילות, שעברה לידי מקאן תל-אביב גם במובן הניהולי וגם בפיזי, כאשר חברי מערכת סלונה עברו לשבת בבניין של מקאן תל-אביב.

תחת הניהול של מקאן הפכה יצירת התוכן העסקי למקור הרווח העיקרי של סלונה, ונראה כי עתה, לאור משבר הקורונה, התהליך יואץ, האתר לא יקבל תשומות ניהוליות וכספיות, ובפועל הוא צפוי לגווע תוך זמן קצר.

מסלונה נמסר בתגובה: "לאור השינויים שחלו בשנים האחרונות בענף התקשורת ובהתאם גם בסלונה, החברה משנה את המודל העסקי שלה ומתמקדת בפעילות התוכן לעסקים, פעילות שמניבה לה את מרב ההכנסות בשנים האחרונות. אנו נמשיך לעבוד עם אנשי ונשות התוכן שהפכו את סלונה לאתר הנשים המוביל בישראל, ולספק באמצעותם תוכן שיספק עסקים ומותגים בישראל". 

ליאת בקייר, מנכ"לית משותפת בסלונה, ורונית הבר, מנכ"לית משותפת ועורכת ראשית, מסרו: "בדיוק החודש מלאו 10 שנים לסלונה. זו תקופת זמן משמעותית, בה אנחנו גאות לומר שהובלנו יחד עם מאות אלפי הקוראות שלנו ועשרות אלפי הבלוגריות שכתבו בסלונה ויצרנו את השיח הנשי החדש.

"סלונה, אתר הנשים והבלוגים הגדול בישראל, פתח בפני המוני נשים את האפשרות לכתוב ולהשמיע את הקול הנשי. האתר הציע מבט נשי על האירועים, הוביל מחאות והביא למודעות אג'נדות נשיות שהפכו ב-10 השנים האחרונות למציאות שתמשיך להדהד גם אחרי שהקורונה תחלוף. בנימה אישית, אנו כואבות את הפסקת פעילות האתר במתכונת הנוכחית ובטוחות שנמשיך בעשייה מרתקת ובעלת משמעות".